Crisytaiser Skrevet Juli 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2010 (endret) Hei! Min volvo med 230k motor bruker ca 2.6 liter på mila. Hva i h... kan jeg gjøre for og få den til å gå ned på ca 0.8 - 1 liter? Har rett og slett ikke råd til og kjøre denne. Kjører jeg en hel dag så blir det fort 500kr ++ i bensin.. Bilen er gått 380 000 og tikker som et rent helvette hvis det er til noe bruk :P Mhv Kim. Endret Juli 15, 2010 av Crisytaiser Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegardb92 Skrevet Juli 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2010 (endret) Se litt på forgasseren, få justert eller eventuelt renset den Kan også hende luftfilteret er en smule tett Endret Juli 15, 2010 av Vegardb92 Siter Volvo 240 GL B230FD 1993 Eiker E1 17" Lesjøfors 40mm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juli 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2010 Bytt forgasser og innsug til et fra b230A.. :) Går "bedre" og bruker mindre suppe enn det den gjør nå.. Evt sett på en webergasser fra granada/taunus/capri.. Passer rett på.. Grunnen til bensinforbruket nå, er nok feil på forgasseren.. Skikkelig standard på de drittmotorene der.. :P Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Crisytaiser Skrevet Juli 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2010 Se litt på forgasseren, få justert eller eventuelt renset den Kan også hende luftfilteret er en smule tett Luftfilteret er nesten helt nytt så kanskje det er best og få den renset osv. Hørte litt snakk om at det kunne være noe med forgassernåla? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Crisytaiser Skrevet Juli 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2010 Bytt forgasser og innsug til et fra b230A.. :) Går "bedre" og bruker mindre suppe enn det den gjør nå.. Evt sett på en webergasser fra granada/taunus/capri.. Passer rett på.. Grunnen til bensinforbruket nå, er nok feil på forgasseren.. Skikkelig standard på de drittmotorene der.. :P Hehe neitakk skal nok ikke ha noe forgasser fra en A-motor :p. Gidder ikke å måtte fylle på forgasserolje. Har funnet en forgasser til min som er gått 130 000, så denne kunne kanskje være intressang. Venter på pris men har ikke fått noe svar enda. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juli 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2010 A-gasseren er jo dog MYE bedre enn de elendige K-gasserene.. Spes når dem begynner å dra litt km på seg.. :P Forgasserolje har jeg aldri fylt på mine a-motorer, og dem har det omtrent aldri vært trøbbel med.. 0.7 på langkjøring og 1.1 på bykjøring er billig på en gammal 240.. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Crisytaiser Skrevet Juli 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2010 A-gasseren er jo dog MYE bedre enn de elendige K-gasserene.. Spes når dem begynner å dra litt km på seg.. :P Forgasserolje har jeg aldri fylt på mine a-motorer, og dem har det omtrent aldri vært trøbbel med.. 0.7 på langkjøring og 1.1 på bykjøring er billig på en gammal 240.. :) Snakket med noen kompiser som sa at hver gang jeg fylte bensin måtte jeg fylle på forgasserolje, noe som jeg blir og glemme av.. Hva skjer hvis det glemmes av og det blir tomt? ;p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bfplayer Skrevet Juli 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2010 A-gasseren er jo dog MYE bedre enn de elendige K-gasserene.. Spes når dem begynner å dra litt km på seg.. :P Forgasserolje har jeg aldri fylt på mine a-motorer, og dem har det omtrent aldri vært trøbbel med.. 0.7 på langkjøring og 1.1 på bykjøring er billig på en gammal 240.. :) Bruker den så lite med A-gasser? Steike... vurderer sterkt bytte nå. Min K-gasser fusker fælt! (solex sisac) Hva er greit å gi for en grei A-gasser? Siter 1987 Volvo 245GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juli 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2010 Om du nå skal fylle forgasserolje, som forsåvidt er vanlig automatgirolje (ATF), fyller du sikkert 1 gang hvert 2.år ellernoe.. :P Bruker så lite med slik gasser ja.. Min billigste gjorde det.. Forutsett at resten av motoren er i topp stand. :) Gasser og innsug er billig, da det finnes MANGE av dette.. Får vel sikkert innsug og gasser for 2-300kr regner jeg med.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bfplayer Skrevet Juli 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2010 Såpass billig ja... Og jobben er grei eller? selve bytte Siter 1987 Volvo 245GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juli 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2010 Jobben er kurrant den ja.. Eneste er vel at man må legge opp til manuell choke.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kastel Skrevet Juli 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2010 bytt over til a forgasser\innsug , har du begynt å klusse med k gasseren så er det ikke mye håp ps der er ikke no forgasser nål på den:P vakumstyr 2 portsforgasser om jeg husker rett heilt ok når dei virker men begynner den å klusse så er det bare å gi seg.er ikke for ingen grunn dei brukte den i 1-2 år volvo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Barskekarsten Skrevet Juli 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2010 Det er vakumbelgen som har sprukket høres det ut som. Det er den belgen som har nr.84 på denne tegnina: http://photos1.blogger.com/blogger/1911/1363/1600/Solex3.jpg Enkel og grei sak å bytte om du får fatt på en ny en. Tror den er gått ut fra volvo sin side. Det er ingen grunn til å bytte forgasser i alle fall. Det du kan gjøre er å ta den ut og kontrollere den før du prøver å skaffe en ny. Da trykker du belgen sammen og så holder du for slangestussen. Spretter den rett ut igjen er den ødelagt. Blir det vakum som holder fjæra inne er den OK. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.