Gå til innhold

Mister motorkraft / svart røyk

Ranger emnet

Tkron

Anbefalte innlegg

Hello. Eg har en audi a4 b5 1,8t som begynner å kødde seg mye no.

Tingen er at bilen ligger å jager på turtall når den står i ro. Ved pådrag føles det ut som om at bilen "drukner" og mister motorkraft. Eg hører at turboen jobber og har turtall. Då eg ser i midtspeilet kommer det en del svart røyk. Det er ikke altid bilen oppfører seg sånn, den har sine dager.

Har og vert på service med bilen i år. Så di skiftet plugger og ledninger. Har og renset lmm og gasspjeld (rekalibrert).

Håper dere kan gi meg en pekepinn på ka som kan vere gale.

MVH Tommy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello. Eg har en audi a4 b5 1,8t som begynner å kødde seg mye no.

Tingen er at bilen ligger å jager på turtall når den står i ro. Ved pådrag føles det ut som om at bilen "drukner" og mister motorkraft. Eg hører at turboen jobber og har turtall. Då eg ser i midtspeilet kommer det en del svart røyk. Det er ikke altid bilen oppfører seg sånn, den har sine dager.

Har og vert på service med bilen i år. Så di skiftet plugger og ledninger. Har og renset lmm og gasspjeld (rekalibrert).

Håper dere kan gi meg en pekepinn på ka som kan vere gale.

MVH Tommy

Ta og sjekk for lekasjer,ganske sikker på du har lekasje på slanger fra turbo mot gass spjeld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har falskluft. "vanlig" feil er slangene som går innpå det firkantede røret som går gjennom fangeren. Jeg fant samme feil på min i går, bare at jeg hadde sprekk i slangen som står på turboen (mot torpedoveggen) og ned til firkantrøret. Var en saftig sprekk i "splitten" som går til resirkventilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Fant ingen hull på slanger, men tok og renset turbotryksføleren og den "runde svarte tingen" som er rett ved føleren. Då eg plugget ut den runde svarte "tingen" rant det en del olje fra den.

Satt alle tingene på plass og prøve kjørte bilen. Tror ikke bilen har gått så bra siden då eg kjøpte den.

Tingen er at no har det kommet tilbake.

Har dere noen ide om ka som gjør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider