Gå til innhold

Min 2010 Ford Fiesta 1,6TDCI

Orkdalingen

Anbefalte innlegg

Det var i februar 2010 jeg skrevunder på kontrakten til den lille, røde rakkaren som nå står pent ute på gårdsplassen min og slikker sol, trekker oppmerksomhet og er eller storfornøyd med tilværelsen=)

IMG_5646-2-1.jpg

IMG_5650-1-1.jpg

MEN.... alt har ikke vært like rosenrødt... Jeg fikk overlevert bilen fredag 11. juni 2010, og nøyaktig 4 uker senere, fredag 2. juli 2010 skjedde så dette:

IMG_0204.jpg

Noen som tydeligvis mislikte at jeg hadde ny bil fant det ganske så facinerende og gøy å kaste ei brun glass øl-flaske rett igjennom førerruten. Flasken suste så 2-3 cm forran ansiktet mitt, (Fortsettelse under neste bilde)

IMG_0206.jpg

eksploderte så i det den traff passasjer-ruten/dørtrekket. (fort. under neste bilde)

IMG_0209.jpg

Og det var glass over alt.. Dashboard, seter, gulv, hatthylle, bagasjerom.. Everywhere...

Jeg rakk ikke å reagere på hva som hadde skjedd, men var heldigvis såppas at jeg klarte å få tatt registreringsnummeret på bilen som gjerningspersonene forlot stedet i.

På mandag (5.juli) var det bare å få kjørt bilen på verksted og få påbegynt rensing og kartlegging over skadeomfanget..

-Rute førerdør, rute passasjerdør, dørtrekk begge sider, opplakkering av deksel rundt cd/radio, dørstokk v.s (-Glasset fra førerruta hadde rent igjennom dreneringshullet i bakkant av døra og fororsaket riper og hakk i dørstokken.), innvendig rens av bil og toning av ruter igjen..

takstsummen ble vel tilslutt med leiebil rundt 20k...

Etter litt snoking, viste det seg at personen som hadde kastet flasken var en god kjenning av politiet, og i den fine alder av 20 år som han er, har han alt rukket å sittet bak lås og slå i noen år...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider