bfplayer Skrevet Juli 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2010 Sto på bensinstasjonen parkert og da jeg rygget ut så jeg at det var en damm der bilen min sto... jeg flyr ut og smaker på veska og kjenner at det er kjøleveske. Så ser jeg at det ryker fra bilen.... åpner panseret og får en røyk bombe i trynet! Det er hull i en kjøleslange... ikke radiator slangen! Den som kommer ut av torpedoveggen og går inn ganske høyt oppe på motoren. Bytte den må da være en lek, men hvor får jeg tak i en slik slange? Den er jo tynnere en vanlig radiator slange. Er det en spessiel type jeg trenger? Og... hva er det den slangen egentlig gjør? Jeg mener hvorfor går det vann inn/ut av motoren der? Jeg trodde det bare var de to radiator slangene som hadde med kjøling å gjøre... Takk for svar :) Siter 1987 Volvo 245GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juli 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2010 Er slangen til varmeapparatet som er hull i.. Denne fåes kjøpt på volvo.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodus Skrevet Juli 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2010 er vel til varmeapparatet eller noe da;) får du vel på mekonomen? Siter 04 Opel combo 1.7di Opel rekord c caravan 1700 Vespa bravo vw golf 2.0i stv(skrotet) vw vento 1.9tdi(skrotet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bfplayer Skrevet Juli 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2010 Volvo eller mekonomen... Da prøver jeg det :) Takk for svar! Som en midlertidig løsning... kan det være forsvarlig å tape hullet igjen med gaffa? Siden det ikke har noe med motorens kjøling å gjøre...? Siter 1987 Volvo 245GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Juli 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2010 Bruk tjærebånd om du har. Det har forsåvidt litt med kjøling å gjøre siden det er kjølevannet fra motoren som sirkulerer i varmeappratet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bfplayer Skrevet Juli 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2010 Nei det har jeg ikke... Tar bare å gaffer det igjen og setter en strips på hver side. Skal bare holde til i morgen. Siter 1987 Volvo 245GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Juli 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2010 Som midlertidig løsning kan du bruke den gode slangen i en løkke. Trenger ikke varmeapparat på sommeren vel... Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bfplayer Skrevet Juli 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2010 Nå er lekasjen "fikset" Kjøpte en 16mm varmeapperat slange på biltema. Den vil funke intil jeg får den orginale slangen. Den orginale er bøyd så den skal passe uten at slangen er borti noe... biltema slangen er jo helt rett og meget stiv så den er bøyd så den nesten er tett. dere vet hvordan en stiv slange bøyer seg når den blir bøyd for mye... Den lener seg også inntil det glodvarme innsuget. Uansett... det er ikke lenger en lekasje og varmeapperatet er ikke viktig nå om sommeren uansett. Stikker til volvo på mandag og spørr om de har sånne slanger, eller kan anskaffe, hvis ikke må jeg finne en brukt på dynga! Siter 1987 Volvo 245GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bfplayer Skrevet Juli 19, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2010 190 kr hos volvo! Overlever det :) Siter 1987 Volvo 245GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet August 17, 2010 Rapporter Share Skrevet August 17, 2010 Du har ikke opplevd mange "kriser" i livet ditt skjønner jeg :hammer Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bfplayer Skrevet August 19, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 19, 2010 Hehe... ikke krise å fikse, men å ikke kunne bruke bilen er DØD! Jeg klarer meg ikke en dag uten en bil som kan kjøres! Har bare ên bil, enn så lenge! ;) Siter 1987 Volvo 245GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeth Skrevet August 19, 2010 Rapporter Share Skrevet August 19, 2010 Greit nok at du ikke trenger varmeapparatet, men hvis det ikke er nok sirkulasjon i kjølesystemet vil vel det gå utover motoren? Siter 1997 VW Golf Joker 1.6 1983 VW Golf 1.5 C x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI x 1987 VW Golf CL 1.6 x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Veritas- Skrevet August 19, 2010 Rapporter Share Skrevet August 19, 2010 Riktig. Bedre da å heller sette en slange fra nippelen på toppen, til røret som går til vannpumpa. Da beholder du sirkulasjonen, men mister varmeapparatet. Siter '83 240GL Solgt! Veritas' '75 242 L Solgt! -Veritas-: '76 Volvo 242 L Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.