Gå til innhold

Trenger tips til fet bil med tuningmuligheter

Ranger emnet

xantium

Anbefalte innlegg

Halloi,

Tenkte å bytte ut det gamle vraket mitt nå og kjøpe meg en ny småfrekk bil. Problemet mitt er at jeg ikke takler den norske stat og alle avgiftene som hører med, så jeg prøver å finne en måte å unngå mest mulige avgifter på. Jeg får ta de eventulle konsekvensene av det senere ;)

Sånn ca kriterier:

- Bilen bør være mulig å få opp i 250/300 gamper med litt tuning

- Fint med litt bagasjerom og benplass bak

- Bilen må ligge klistra på veien, den skal brukes en del på nürburgring

- Bør være holdbar, gidder ikke å mekke og herje hele tida

Pris brukt/ny 4-500k

Noen gode råd? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

honda nsx? også kjøper du ei familie tralle/bruksbil ved siden av. hehe

De har vel for mye hester originalt og da blir avgiftene for høye. Ser etter en bil som ikke har så mye hester i utganspunktet, men som kan blodtrimmes for en hyggelig penge. Civic type R ser jo litt interessant ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må du ta den inn fra utlandet da?? Finnes masse fint i den prisklassen her hjemme... Denne feks: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=22427412 Der har du en fet bil som det kun er 2stk registrerte av i norge ;)

Nei, trenger ikke ta den inn fra utlandet, men har tenkt å trimme bilen uten å si ifra til myndighetene om det. Hvis ikke blir det mye penger ut av vinduet. Fin bil det, men rattet på feil side! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bmw av noe slag???

Tror faktisk fort det kan bli en bmw ja. Må ha en som ligger fjellstøtt på veien og som lett kan trimmes til en 300 gamp med chip og litt sånn småsnacks.

Noen bmw som er å anbefale som bruksbil/banebil?

Stivt chassis og stiv fjæring er jo et must!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

audi rs4 da? styggrask bil med god plass, pent interior og komfort som bonus.

ellers saa har du jo subaru impreza, mitsubishi lancer evo og liknende.

og disse:

Nissan Skyline r33

Nissan 350z

Toyota Celica gt/4

Honda NSX

Men sier det igjen, Supra mk4 er noe av det aller raaeste som har blitt produsert, saa det hadde vaert mitt solekare valg i den prisklassen

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har vel for mye hester originalt og da blir avgiftene for høye. Ser etter en bil som ikke har så mye hester i utganspunktet, men som kan blodtrimmes for en hyggelig penge. Civic type R ser jo litt interessant ut.

gitt budsjettet dit, så funker det da vel med en nsx som allerede har noske skilter til 350000kr?

Civic type r ja, I got one :D. 2001-2005 er bare 4 seter, og har ikke noe nytte last og skryte av. (1200/1210 med AC egenvekt, 1500 maks) Men plassmessig er det som en golf. Etter et par turer på bane vil du sette inn bøtteseter og sette på coilovers uansett så der røk den familie vennligheta :D Og ikke minst, de begynner og bli billige, synd for meg men :D

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=23120811

Endret av LLH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

audi rs4 da? styggrask bil med god plass, pent interior og komfort som bonus.

ellers saa har du jo subaru impreza, mitsubishi lancer evo og liknende.

og disse:

Nissan Skyline r33

Nissan 350z

Toyota Celica gt/4

Honda NSX

Men sier det igjen, Supra mk4 er noe av det aller raaeste som har blitt produsert, saa det hadde vaert mitt solekare valg i den prisklassen

Supraen er definitivt fin, men trenger en bil som jeg kan stue 4 voksne menn inn i ;)

Sitter og snuser litt på en evo 9 nå, den tror jeg kan passe bra til mitt bruk. Er jo en liten ekstra bonus at den drar på alle hjula og :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider