Gå til innhold

Innbytte av bil. Hvordan funker det?

Ranger emnet

stian90

Anbefalte innlegg

Jeg titter litt rundt og vurderer etterhvert å selge Mondeoen min som er av en kombi type for overgang til stasjonsvogn da jeg trenger litt mer plass..

Vanligvis ville jeg jo solgt bilen, innfridd lånet og så søkt om et nytt lånebevis og kjøpt ny bil. Dette er en litt mer tungvin måte å gå over til ny bil da man kanskje blir sittende en liten periode uten bil pluss at modellen jeg har (en kombi) er uhyre tungsolgt, har nemlig prøvd en gang før!

Så lurer derfor på om innbytte kunne vært noe, om jeg kommer over den rette bilen, til rett pris og til en forhandler som tar biler i innbytte og kan tilby finansiering.

Hvordan funker dette i praksis?

La oss si at jeg sitter med min nåværende bil, med en salgsverdi på 50.000kr. Jeg har forøvrig en gjeld på 64.000kr på denne bilen fremdeles. Bilen jeg vil kjøpe/bytte inn i koster 150.000kr. Vil de da kunne gå med på noe sånt? Og f.eks betale banken min kjøpesummen for bilen + 14.000kr ekstra, sånn at jeg er gjeldfri til den banken jeg hadde lån i, og at heftelsen blir sletta og at jeg står mer i gjeld til forhandleren f.eks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 lapper hadde jeg gått med på. Bilen er teknisk sett verdt ca 60.000 - 65.000kr men jeg ville ved privat salg heller tatt 55 for den bare for å bli kvitt den fort og få solgt den litt lettere.. Jeg vet ikke hva en forhandler ville gitt for en slik en men jeg hadde vel gått med på en rundt 50 lapper kanskje, altså 10-15 lapper mindre enn det den er verdt og kan antas å kunne bli solgt for

Lenke til kommentar
Del på andre sider