Gå til innhold

2005 Superb Trøbbel... igjenn... skikkelig uflax bil den bilen min..

Ranger emnet

Shyggen

Anbefalte innlegg

Da er det etter mye om og men,fått bilen tilbake med fabrikk ny motor etter mye fram og tilbake med forsikrinen.. hatt bilen i 3-4mnd nå... og nå er girkassa havarert.. fant metalbiter i kassa ved oljeskift.. kjøpt nyoverhalt kasse fra Hellsten isverige.. 27000,- med mva.. fikk byttet denne og nå viser det seg at fremre motorfeste er helt kjørt.. og så girer tiptronic kassa helt sykt skummelt..

N -> D : Girer så hardt at motoren reiser seg 10cm.. om man ikke står på bremsa så girer den så hard at hjula spinner seg ned i grusen på gården.. Samt. ved langkjøring i 5giret uten gasspådrag og ned i 4 så smeller den i gir så det rister i hele bilen..

Hellsten ba om feilmelding utlesing og oljenivå sjekk.

Sjekket nivå ved 35grader, helt perfekt. ingen feilmeldinger.

Girer som en søt kattunge ellers.. kun dette som er feil.. ser ut som den nyoverhalte kassa er sliten.. noe ventiler eller lignende som fjusker inni dær..

Noen som har noe andre formeninger?

Shit happens, ALL the time :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff huff huff, detta var kjipt og høre, som du sier selv bare kødd hele tiden jo, den skal jo så klart ikke spinne på grusen når den setter seg i gir, eller gire så det smeller og rister, men er du sikker på at den er til din type bil og motor eller? kan jo hende den er til en annen vag motor men passer over liksom? jeg har lite peil på girkasser, men jeg har hatt automat på octavia`n jeg hadde og har det på rav4`n min nå og de er ikke sånn hehe.. Lykketil.

Ole

Endret av Ole-mann

Toyota RAV4 2.0 automat

Skoda Octavia 1.9 tdi automat (solgt)

Skoda Octavia 1.8 Turbo (solgt)

Sjekk ut mini SUV`n vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er orginal kassa bare fabrikkoverhalt.. :) så tror nokk det er den kassa som skal være i bilen :) tippe det er noe feil i ventilstyringa på denna.. spent å se hva de sier i sweden når man ringer imårra å sier at kassa de har sendt ikke funke..

Håpe på en kjapp og grei løsning som ikke koster meg så mye gryn.. er jo de som har levert en kasse som it funke..

Kassa heter EYF og det er den kassa som skal stå på 130hk diesern..

Shit happens, ALL the time :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider