Gå til innhold

Audi A3 Compressor

Ranger emnet


Shyggen

Anbefalte innlegg

Heisann, har en kompis med en Audi A3 -97

 

Som ble tørst etter mer effekt og tenkte på da compressor til denne.. Noen som vet om noen som selger dette? helt en webside e.l. så man kan se priser og planlegge litt.

 

Noen som har erfaring med Compressor? og gjerne en 1.8L motor :) Som alle vet er jo 1.8L som sitter i audi en vellbrukt motor som tåler en del bank..

 

Venter i spenning og takker for all tilbakemelding ang. dette.

Shit happens, ALL the time :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Shyggen

Heisann, har en kompis med en Audi A3 -97

 

Som ble tørst etter mer effekt og tenkte på da compressor til denne.. Noen som vet om noen som selger dette? helt en webside e.l. så man kan se priser og planlegge litt.

 

Noen som har erfaring med Compressor? og gjerne en 1.8L motor :) Som alle vet er jo 1.8L som sitter i audi en vellbrukt motor som tåler en del bank..

 

Venter i spenning og takker for all tilbakemelding ang. dette.

 

Tviler nå på at den tåler så veldig mye bank etter å ha montert kompressor :).. den motoren er jo ikke akkuratt beregnet for overladning.. ville heller satsa på motorbytte til 1,8T ... finner sikkert en billigere 1,8T enn det en GOD kompressor koster...

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Shyggen

 

1.8T er kjipt pga. turbo lagget.. vil ha kontant power på lille trille

 

Går det an å merke turbolag på en 1.8teeeeeee ???

Trodde ikke det var mulig jeg. :cool:

Turboen på disse motorene må jo være next to kompressor når det gjelder respons.

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Er ikke det lavtrykksturbosnurrer, som kommer fra ca 18-1900omdreiningar?

Finn en "totaled" A3/A4/A6 med 1,8t. Den kan du presse til over 200hk uten problemer. Men det sliter endel mer på motor/drivverk osv da :(

Så en kar som skulle selge en 4,2 V8`er fra Audi (sitter vel bl.a. i S4) komplett med ledningsnett. Men A3`n blir vel kanskje litt trang? Og litt kjip vektfordeling :D

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turbo er så vanlig å kjedelig :) Hadde vært morro med comp. sett.. og Comp. er mye mer effektivt i starten en turbo.. om man skulle finne på å modifisere motoren noe mer en.. "normalt" kan man hente ut meget mye med compressor

 

Grunnen til Compressor er mer for utfordringen sin skyld å enkelheten.. da man bare kan plukke vekk reima når man skal til EU sjekk osv.. så får ikke motoren noe spess hk ekstra..

 

Noen som vet om noen som selger dette? eller kan skaffe dette.. og gjerne har litt peil..

Shit happens, ALL the time :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ganske lite marked for kompressor til 1,8 NA, siden 1,8t ikke koster så mye mer. Da får du i tillegg en motor som er forberedt for ladetrykk (stempler osv...)

 

Tror ikke noen gidder å utvikle et kit til denne motoren. Mulig du kan få tak i et G60 kit til den fra Volk-Speed, men det kommer ann på om du har den rette motorkoden

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Larsern

 

Går det an å merke turbolag på en 1.8teeeeeee ???

Trodde ikke det var mulig jeg. :cool:

Turboen på disse motorene må jo være next to kompressor når det gjelder respons.

 

Kjører rett som det er rundt i en A4 med 1,8T på 110kW. Der merker du turbolag'et meget godt ved alle turtall. Under ca 4000rpm tar det i underkant av sekundet før turboen jobber som den skal. Ved høyere turtall kommer den litt kjappere.

 

Den første motoren i denne bilen (ikke chippet) varte for øvrig kun 55000km før den havarerte.

Ruhe in der Reihe; BMW Reihensechszylinder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Beamer Screamer

 

Kjører rett som det er rundt i en A4 med 1,8T på 110kW. Der merker du turbolag'et meget godt ved alle turtall. Under ca 4000rpm tar det i underkant av sekundet før turboen jobber som den skal. Ved høyere turtall kommer den litt kjappere.

 

Den første motoren i denne bilen (ikke chippet) varte for øvrig kun 55000km før den havarerte.

 

:D Hva som er mye eller lite lag kommer helt an på hvilke krav sjåføren stiller skjønner jeg nå.

Hadde jeg hatt fullt ladetrykk på sekundet hvis jeg ga full gass fra litt over 3000rpm så hadde jeg vært svært fornøyd. :D

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Shyggen

Turbo er så vanlig å kjedelig :) Hadde vært morro med comp. sett.. og Comp. kan du lade sinnsykt mer en med Turbo..

 

hehe, tror du må gå litt inn i deg selv før du kommer med slike uttalelser om at kompressor kan lade mer en turbo, det er iallefall BS

 

en kompressor vil aldri kunne være like effektiv som turbo.....

 

mvh

morten

'04 Volvo V70 D5

'94 VW Golf GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hær e jo min bil det er snakk om da..

 

Leker fortatt med tanken på en kompressor ja... :D

 

Man treng heller ikke gjøre noe med motoren om man monterer en comp.

 

Men hvor er beste plassen å få tak i et compressor kit???

 

Det e jo garantert mye arbeid å montere slikt, så det aller beste e nok å få expertan til å gjøre det.

 

Men alt kommer jo ann på prisen!!

Gult e kult!

Gullllll Audi A3!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BJohan

Det hær e jo min bil det er snakk om da..

 

Leker fortatt med tanken på en kompressor ja... :D

 

Man treng heller ikke gjøre noe med motoren om man monterer en comp.

 

Men hvor er beste plassen å få tak i et compressor kit???

 

Det e jo garantert mye arbeid å montere slikt, så det aller beste e nok å få expertan til å gjøre det.

 

Men alt kommer jo ann på prisen!!

 

Hvis du ikke skal Gjøre noe med motoren din så kan du ikke akkuratt Lade så veldig mye.. mye vits å kjøpe kompressor til 30 k ca. for å lade 0,2 - 0,4......

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår