Gå til innhold

Endelig en Corrado i garasjen!

Ranger emnet


VWfanatic

Anbefalte innlegg

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

CorrDon: OK, så det mest ideelle ville være å kjøpe noen med ET 40 f.eks sånn at man slipper at det tar i inni noen steder? for å slippe spacere altså.

 

har kikket på noen med ET 42, noen formening om dette?

- Audi 80 B4

x VW Corrado G60 1991

x -VW Boble Roadster cab 1972

x - Chevrolet G20 Starcraft 6.2D (fet russebil!) http://www.studio84.tk

x -VW Golf IV 1.6 1999

x -Honda prelude 2.0i 1996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VWfanatic

CorrDon: OK, så det mest ideelle ville være å kjøpe noen med ET 40 f.eks sånn at man slipper at det tar i inni noen steder? for å slippe spacere altså.

 

har kikket på noen med ET 42, noen formening om dette?

 

Såvidt jeg vet passer ikke 9-16 ET 25 med 215/40-16 bak på Corrado fordi det subber i fjærbeinet, men Et 15 passer. Hvor grensen går er jeg ikke sikker på. 9-16 ET 25 har backspacing på 139,3 mm, 7-18 med ET 42 har backspacing på 130,9mm, så jeg tror dette blir problematisk, særlig fordi du har større diameter på hjulet.

 

Imho gjør det seg ikke med felger over 16" på Corrado. Får høyere tyngdepunkt, og passer dårlig med radiusen på skjermbuen.

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Polo Classic

 

Såvidt jeg vet passer ikke 9-16 ET 25 med 215/40-16 bak på Corrado fordi det subber i fjærbeinet, men Et 15 passer. Hvor grensen går er jeg ikke sikker på. 9-16 ET 25 har backspacing på 139,3 mm, 7-18 med ET 42 har backspacing på 130,9mm, så jeg tror dette blir problematisk, særlig fordi du har større diameter på hjulet.

 

Imho gjør det seg ikke med felger over 16" på Corrado. Får høyere tyngdepunkt, og passer dårlig med radiusen på skjermbuen.

 

Dette kan Polo Classic bedre enn meg. Er ikke helt sikker. Skal si ifra når jeg har sjekka noen andre 18"'ere også;)

 

"all sladding ble plutselig "drifting" og nå er alle biler

med små felger og div chrome "oldschool"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal ikke skryte på meg noen doktorgrad i innpress, har igrunn lite peiling, men er det ikke sånn at innpresset på en måte blir høyre (større tall) ved bruk av spacere?

 

Hvordan er det hvis felgene f.eks har stått på en golf 3, kan da ikke være så stor forskjell?

 

Springbrett: drømmebilen min den gangen jeg var mindre det, noe av grunnen til at jeg har corrado nå:) hørte forresten noe om at den var vrak?

 

og helt til slutt, man velger vel ikke akkurat 18" fordi det er best å kjøre på....hehe...

- Audi 80 B4

x VW Corrado G60 1991

x -VW Boble Roadster cab 1972

x - Chevrolet G20 Starcraft 6.2D (fet russebil!) http://www.studio84.tk

x -VW Golf IV 1.6 1999

x -Honda prelude 2.0i 1996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by prophets

Masse pene Corradoer her, fikk veldig lyst på en selv nå ;)

Men eneste jeg er litt skeptisk på med disse er G-laderen som jeg hra hørt mye negativt om.. Men det finner vel noen bra eksemplar som ikke er kjørt halvt ihjel ennå der ute? :rolleyes: :)

 

G-ladere er ikke noe problem. Overhal den når du kjøper bilen og du kan kjøre 60-80000 km uten problemer med den, avhengig av kjørestil selvsagt. Du skal aldri over 3000 o/min før oljen er varm, og den skal ikke stå å gå på tomgang for å bli varm.

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et 35 felger med 2cm spacere er det samme som et 15 felger..Det blir altså motsat av det du skreiv. Desto høyere inpress, desto dypere sitter felgen. Så lenge du ikke er komt til et-15. som blir

 

Sånn det ligger an altså, skal ikke være greit..hehe:) så jeg burde egentlig funnet noen felger med minst mulig innpress?

har du fått prøvd noen flere 18" el?

- Audi 80 B4

x VW Corrado G60 1991

x -VW Boble Roadster cab 1972

x - Chevrolet G20 Starcraft 6.2D (fet russebil!) http://www.studio84.tk

x -VW Golf IV 1.6 1999

x -Honda prelude 2.0i 1996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser ikke på noen breie felger, tror det ville blitt vannskelig i så stor dim, blir vel 7,5 med 215/35/18, noen formening om dette, felgene har ET 35. må jeg da bruke spacere?

 

også et dumt spm, hva er coilovers? vet det har noe med dempere å gjøre, men hva gjør de?

- Audi 80 B4

x VW Corrado G60 1991

x -VW Boble Roadster cab 1972

x - Chevrolet G20 Starcraft 6.2D (fet russebil!) http://www.studio84.tk

x -VW Golf IV 1.6 1999

x -Honda prelude 2.0i 1996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RSG60

Skal du ha breie felger(8"+ bør du nok gå en del ned på inpress, men så lenge du holder deg på 7,5" og ikkje har coilovers burde det vel passe best med 35.

 

Andre får rette på meg, vist det var heilt på villspor!

 

Nja, vet ikke om jeg er helt enig. De 18"'erne jeg har på nå butter med dempern bak og de skal ha 36 mm innpress, så bør nok ha noe mindre. Har ikke fått på coiloverne enda, men demperskålene bak er fortsatt ikke særlig store!

 

"all sladding ble plutselig "drifting" og nå er alle biler

med små felger og div chrome "oldschool"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår