Gå til innhold

Koble 2 forsterke sammen, hvordan?

Ranger emnet

Jakey

Anbefalte innlegg

På mono forsterkeren har jeg 1 stk. line in, og 1 stk. line out.

På 4 kanals forsterkeren går jeg ut ifra det er 2 line in og 1 line out.

Står line out på den i midten og de på siden, står det ch1, ch2 og ch3, ch4. stemmer ikke det?

Så hvordan gjør jeg det videre? Skal jeg ta ifra out på den ene og out til den andre? Eller skal jeg bruke Y-ledd, i såfall hvor mange og hvordan. Ble ikke klokere av den andre tråden.

Hvis noen vet om en god jordings plass i en MB e200 (w124) sedan, så er det bare og skrike ut med det og :)

Endret av Jakey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg kan skjønne, har du vel ikke behov for å koble disse forsterkerne sammen? Rear fra spilleren har du koblet til monoblokka, ergo kan den glemmes angående resten av forsterker-oppsettet.

Front-signalet fra spilleren skal drive en 4-kanals forsterker for dash- og hattehylle-høyttalerne. De fleste 4-kanals forsterkere trenger signal inn på både Front og Rear, så da må du ha ett par Y-ledd ja:

2391_phonocar_phonocar4276.jpg

Det ene Y-leddet skal kun kobles til Left-inn/utganger, den andre da bare på Right-inn/utganger.

Om du vil ha en fader-mulighet også mellom dash- og hattehyllehøyttalerne, kan du isteden sette inn en separat Fader i signalkjeden:

3377_monacor_rff1.gif

Du trenger da en kort signalkabel fra spillerens Front-utgang og bort til Faderen, og så to par signalkabler fra Faderen og bort til forsterkerens to par innganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sedan ja, fant en god jordingsplass i hjulbrønnen. Men har oppstått et problem. Har et såkalt pop on, pop off problem. Rumler når jeg skrur på cdspilleren, så funker det helt fint. Og når jeg slår av smeller det i elementene. Er det noe elektrisk på w124 som kan være årsak? Elektriske bokser av et eller annet slag som det kan ligge for næmre.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste jordingen er som regel belte feste under baksete, blir ikke bra eller optimalt om du bruker bakluke lås, lydene vet jeg ikke hva er, men kan bytte jordings punkt, om det kan være det

Endret av Mr turbo
skrivefeil

Bmw 530i v8 1996 gobilen
200sx 1993 solgt
Vento 1992 1,8cl restaureres
740glt 1990 2,3 16v solgt
Nissan primera 2000 solgt og dynget

Audi 80 1993 bruksbilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider