lerstad Skrevet Juli 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2010 Hei alle der ute. Nå har jeg kjøpt meg en Audi 80 1990 modell som jeg var klar over at luktet røyk da tidligere eier pleide å røyke i bilen. Bilenble pollert, og vaska utvendig og innvendig før jeg fikk den, men de greide ikke å få vekk lukta. Hva gjør jeg? har lest at man kan fylle cupeen med ozongass. Noen som vet om dette funker, og ca hvor mye noe slikt vil kosste meg? eller er det like greit å kjøpe masse duft å plassere rundt i bilen? Dette er min første bil, og siden jeg ikke røyker, og ikke kan fordra lukta av røyk vil jeg natturligvis ha det bort. Håper noen av dere vet hva jeg bør jøre :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fartstripa Skrevet Juli 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2010 jeg kjøpte ozon generator på ebay for ett år siden. aqua-6 heter den. er vel eneste måten å bli kvitt røyklukt for godt med. tror jeg fikk den til norge for ca 700 kr. Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lerstad Skrevet Juli 20, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2010 okei, har funnet ut at om det er så dyrt for en slik så er det rimeligere å levere den til de som driver med bilpleie Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fartstripa Skrevet Juli 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2010 ja, men da har du den til senere også. får du ett bilpleie firma til å ozon behandle bilen til for mindre enn 1000 kr? Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandnesjenta Skrevet August 31, 2010 Rapporter Share Skrevet August 31, 2010 Er rimeligere alternativ du kan dra nytte av også? Røyker selv og dette er det jeg gjør for å fjerne lukten: * Tar ut alle askebeger og lar de ligge i såpevann i noen timer * Demonterer interiør som er utsatt for lukt og vasker dette (ofte setter lukta seg steder der du ikke kommer til) * Renser alle stoffoverflater med møbelrenser, evt. tar ut seter og lar disse stå ute til lufting. * Demonterer dørtrekk, renser bakside og lar disse stå til lufting * Generell, god og nøyatig vask ellers innvendig, særlig steder som er lett mottakelige for røyklukt (ratt, håndtak, knapper, girstang, ruter (særlig frontruta, er helt sykt hvordan denne lukter ettersom røyken blir blåst mot den) o.l) Et tips er å ha en våt klut e.l og vaske lett over områder for å så kjenne lukta på denne. Lukter det helt forjæ*** så har du et problemområde som ikke har blitt vasket godt nok :) Andre tips jeg har rasket med meg men aldri prøvd: * Skål/bleie med eddik * Skål med kaffegrut Men ozonbehandling er likevel å anbefale, da er du sikker på at du får fjerna alt :) Lykke til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChevroletVan Skrevet August 31, 2010 Rapporter Share Skrevet August 31, 2010 Ett annet tips som har virket for meg mange ganger! Vask alle setene, taktrekk, dørtrekk, hattehylle osv++ Når du ikke bruker bilen, la vinduene være helt åpne....Etterhvert går lukta vekk... Håper dette hjelper! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Verinoloth Skrevet September 16, 2010 Rapporter Share Skrevet September 16, 2010 Ozon vil fungere perfekt til denne bruken. Jeg røyker selv, og tok en ozon behandling av bilen tidligere. Resultatet ble en bil som luktet svakt av svømmehall, dvs renset. Det finnes flere firma i Norge blant annet Redox AS som har kontor i Møre og Romsdal. De har både utleie og salg av små ozon generatorer. Vil anbefale 30 min behandlings tid på en liten til middels bil. Litt avhengig av kapasitet på generatoren. Bare husk å ikke sitt i bilen når du ozon behandler den. Har du mye tekstil/stoff så kan det kanskje være nødvendig med et par behandlinger. Mvh Verinoloth Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hal72 Skrevet September 16, 2010 Rapporter Share Skrevet September 16, 2010 husker når jeg smugrøkte hjemme. satte jeg alltid en stor kopp med eddik og lot den stå i stuen over natten. det hjalp veldig. men vet ikke hvor bra det virker i en bil. men er vell bare å vaske, vaske og lufte masse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet September 19, 2010 Rapporter Share Skrevet September 19, 2010 Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espsko Skrevet September 19, 2010 Rapporter Share Skrevet September 19, 2010 Denne funker! http://www.kcl.no/wsp/kcl/frontend.cgi?func=catalog.show&func_id=215617&table=PRODUCT Siter Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for. PCN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg