O_neal Skrevet Juli 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2010 Hei, Har søkt på forumet, men fant ikke noe hjelp til mitt problem. Jeg har en golf 3 94mod CL. Når jeg om morgenen skal ned å starte bilen så er bremsepedalen hard før jeg starter opp. Etter oppstart så er alt som normalt. Den er hard på samme måte som når du pumper opp bremseforsterkeren forså å starte bilen. Noen som har en ide om hva dette kan være? Siter MVH Preben Grahl - 99 VW Bora - 94 VW Golf Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Juli 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2010 Jeg skjønte spørsmålet ditt men ikke problemet. :) Det der er jo noe du skal gjøre hver gang du setter deg bak rattet. Akkurat som at alle lampene i dashen skal lyse for så at de som skal slukke ved oppstart slukker. Du peiler vel også oljenivået og lufttrykket i dekkene før du fyrer opp og kjører avgårde? Og sjekker alle lysene, spesielt venstre hovedlys foran. Som sagt; Jeg skjønte spørsmålet ditt men ikke problemet. :) PS! Du kan jo sjekke vakuumslangen fra innsuget og bort til klokka på bremseservoen. Det kan være et ørlite hull i den eller nippelen/gjennomføringa på klokka. Er slangen gammel og stiv kan det lekke litt pga motoren jobber slangen frem og tilbake. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Juli 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2010 Så lenge pedalen ikke er hard når motoren går, er det bare tut og kjør. Høres ut som bremsekraftforsterkeren mister vakuum når bilen står parkert, sikkert en bitteliten lekkasje ja :) Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 22, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2010 Ikke noe uvanlig, men kan være så enkelt som tetning mellom pumpe og forsterker, lekk i kobling inn på forsterker, eller en lekk envegsventil. Hvor lange står den før vakuumet mangler, blir den hard på bunn gass? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg