Gå til innhold

Anlegg i min KIA. Usikker på valg av sub.

Ranger emnet

dj-vega

Anbefalte innlegg

Hei Kjære Forumere.

Jeg har en Kia Sportage som jeg etterhvert skal installere anlegg i. Men til tross for at resservehjulet er plassert på utsiden av bilen, har jeg fremdeles et krav til størrelsen på den subwooferen som blir kjøpt inn.

Casen er at det er en slags "Tool-Box" i bagasjerommet, som jeg vil kunne åpne til alle anledninger. Slik av vis jeg er ute å kjører eller bare helt vanlig, vis jeg skulle få bruk for jekk eller lignende, så vil jeg kunne åpne luka, uten og måtte koble fra subben på noen måte.

Bilde av bagasjerommet.

Jeg ønsker altså en basskasse som dekker hele bredden, men ikke går lenger ut en til den sømmen.

Jeg har en heftig hjemmekino og hifi interesse, så verken montering er noe problem. Jeg Ser på den doble 12" til JBL.

p10952402BR-f-1.jpeg

Den ser fin og nøytral ut, samtidig er den ikke veldig dyr.

Og vis måla passer så er det genialt. Tenkte å måle opp for å sjekke senere idag. Men er det noen grunner til at jeg ikke bør kjøpe denne?, Riktig nok så har jeg lyst på Digital Designs 1508, men jeg er ikke så veldig keen på å bygge kasser fortiden.

En bekjent har nettop bygget en kasse til det nest heftigste elementet fra Fence. (Stikkord. Støypegods, 500w RMS, Doble spoler, god kjøling og heftig slaglengde.) I tilleg til han skal bygge en kasse til Digital Deisigns 1515 som jeg skal kjøpe inn. Men ingen av disse kassene tilfredstiller krava mine i denne bilen. En mulighet er å få andre til å bygge det, men det blir vanskelig å konkurere med både finish og pris iforhold til ferdigvare. Da veldig mye av varene idag, blir produsert i Kina, eller lignende.

Men er det noen grunner til at jeg evnt ikke bør kjøpe denne kassen?

Mvh dj-vega

Prosjekt; Kia Sportage 95` <---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann igjen.

Jeg har nå målt opp. Maks størrelsen; 102x36cm (Bredde x dybde)

Grunnen til at jeg ikke har skrevet opp maks høyde er at det garantert ikke blir noe problem. Men jeg ser at kassen glir inn alle veier, samt har skrå bakside etter mitt syn og dømme. Er det da noe i veien for å kjøpe denne? Den passe jo garantert 100% inn.

Mvh dj-vega

Prosjekt; Kia Sportage 95` <---

Lenke til kommentar
Del på andre sider