the Stig Skrevet Juli 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2010 Howdy! Har omsider innsett at den lille fossen av oljen rennende nedover motoren min muligens ikke er helt optimalt. Gikk derfor tappert til verks med å bytte toppdekselpakning, men møtte dessverre på en vrien nøtt nokså fort. Nemlig at selve topplokket/dekslet sitter støpt fast. Har løsnet samtlige av de åtte mutterne, men dekslet sitter fortsatt som sveist. Har prøvd å lirke forsiktig med flattjern langs kantene, og klarer riktignok å såvidt løfte på dekslet på høyre side. Har også forsøkt å forsiktig banke på lokket fra side til side, men uten at det har hatt noen effekt. Spørsmålene blir da som følger: Er det noen ytterligere skruer/muttere jeg har oversett? Har bemerket meg at det sitter en enkelt mutter på baksiden av hvor det første sylinderet er (venstre til høyre). Og om jeg ikke har oversett noen skruer, hvor mye kraft kan egentlig da anses som forsvarlig? Personlig ser jeg egentlig ingenting i veien for å bruke nokså mye kraft, men det kan selvsagt tenkes at det er noe jeg ikke tenker på/overser. På forhånd, takker og bukker for svar :) -- Legger til litt informasjon om kjerra i tilfelle det ønskes, Vectra A '95 2.0i, C20NE. Siter Some say he recently nicked an old Vauxhall because he thought it was a Spaceship. A spaceship he plans to use to visit Jupiter ... All we know is, he is not The Stig, he is however The Stig's Norwegian cousin! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectradieselgutt Skrevet Juli 24, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2010 Har sett litt på bilder av motorn på nettet og det skal ikke være mer en de 8 skruene på toppen som holder dekslet fast. Får du tak i ene kanten så prøv å dra den opp med litt kraft , er nok bare den gamle pakningen som har "limt" seg fast. Siter Opel Vectra 1.7 TD Audi 100 2.2 Q Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg