Gå til innhold

golf1 fangere vs golf2

Ranger emnet

sigurdog

Anbefalte innlegg

Hvorfor bytte Karmann fangerne med 90 fangere???

Uansett så passer ikke Golf 2 fangere uten noe videre på en Golf 1, de er for breie. Blir skjeldent bra resultat, vanskelig å få de til å henge rett.

Enten behold Karmann stylinga eller riv av hele greia og kjør med "ekte" Golf 1 utseende (sistnevnte er selsvagt penest :D)

99 Passat 1.8T Bilde

84 Golf GLI cab bilde

Tidligere biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må "modde" 90-fangere fra golf II for å få de til å passe. Jeg gjorde det en gang, men det er jævlig vanskelig å få det til å bli pent. Varmepistol er et must. Hjulbuer i plast er noe av det enkleste å tilpasse.

Enig med Baldrick. 90-fangere er så sinnsykt oppbrukt. Skal du ha noe som vekker oppsikt i dag må du ha "old-school" eller clean-look.

Lykke til.

PS- legg ut bilde av karmann-stylinga. jeg er litt usikker på hvordan den ser ut.

2001 BMW 525iAT

x 2004 Audi A4 1.9 TDI TIP x 2004 mkV Golf 1.9 TDI DSG

x 1994 mk3 Golf GTi 2.0 8v x 1984 mk1 Golf GTi 1.8 8v

x 1978 mk1 Golf 1.6 GT Gasser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lar seg gjøre å tilpasse 90 fangere på Golf1. Bakfangeren på kappes, ca 9cm på mitten for at den skal passse. Å så er det en del skjæring i noen kanter for at det skal bli bra.

Det går ann å kjøpe sett med 90 fangere som er ferdig tilpasset golf 1!!!!

83 Golf 2.0 GTi,86 Golf GTi 16v,98 Suzuki GSXR 600,92 Subaru Legacy Turbo, 02 Kawasaki ZX9R Ninja,00 Bora stv 1,9 TDI 4 motion, 83 Audi 80 Quattro Prosjekt,01 Polo GTi 16V, 86 Golf Gti 16v, Saab 9-5 Turbo,KTM LC4 640 Supermotard. doh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilmh

Det lar seg gjøre å tilpasse 90 fangere på Golf1. Bakfangeren på kappes, ca 9cm på mitten for at den skal passse. Å så er det en del skjæring i noen kanter for at det skal bli bra.

Det går ann å kjøpe sett med 90 fangere som er ferdig tilpasset golf 1!!!!

eeeeh.. kutter du den 9cm på midten så vil du jo ødelegge hele formen på fangeren... vil jo få en "kløft":D på midten da.. greit at det enkelte ganger er en fordel, men ikke her :D :D

`04 Skoda Fabia RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by pololars

Finnes Golf Cab Karmann med vanlige "små" fangere og vanlige breddere også..

Såvidt jeg vet er alle Golf cab, Karmann... står ihvertfall det også i vognkortet på min. Men det er forskjell på Karmann og "Karmann styling", min har opprinnelig (og snart igjen) små fangere.

Som det blir sagt lenger oppe, en får kjøpt "90 fangere" til Golf 1, men de koster normalt ganske mye. Jeg solgte mine igår for 2500 kroner, koster nye på NBS nærmere 6000 med blinklys.

Tilpassede Golf 2 fangere er skjeldent en vellykket løsning.

99 Passat 1.8T Bilde

84 Golf GLI cab bilde

Tidligere biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider