FBroy Skrevet Juli 22, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2010 Hei :) Kjørte på en bil bakfra tidliger i år.. tilsynelatede skyldig! Var ikke verdens største kollisjon, men vedkommende i den andre bilen fikk en liten smell i nakken. Dette førte igjen til at Politiet ble koblet inn i saken. Eg stilte til avhør og la fram saken fra min side. Politiet har nå etter mange mnd. kommet til den beslutningen at vedkommende eg kjørte på, også hadde brutt vegtrafikkloven... sak hendlagt! Bonusen min ble like etter kollisjonen redusert fra 60 - 30 % hos forsikringssleskapet. Eg fikk ikke lov av forsikringsselskapet å takstsere bilen min etter ulykken, så eg solgte den som vrak, ettersom eg såg det bydde på store utlegg økonomisk ved å sette den istand. Men burde ikke eg ha mulighete til å få tilbake bonusen min, siden jurister i politiet kom frem til at den andre vedkommende også hadde skyld? eller eventuelt få noe erstatning for min bil som nå er vraket ? Forsikrings type: Delkasko Hva burde eg gjøre?? :S På forhånd takk for hjelpen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 22, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2010 Dette haqdde nok blitt delt skyld, men har du ikke fått noe papirer fra Forsikringa som sier hvem som fikk skylda, om det ble delt skyld, og ingen utlegg til deg, så mener jeg du ikke skule hatt bonustap, altså selskapeapet dit har ikke hatt noen utbealing som følge av dette. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FBroy Skrevet Juli 22, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2010 Jo, eg fikk skylda av forsikringen. Virket som de ikke tok seg tid til å se på hele saken, siden eg kjørte på bakfra, så var sak lukket fra deres side. Er først nå, noen mnd senere at eg får brev fra juristen til politiet, der eg ikke finnes skyldig. Forsikringen har allerede rettet opp i skadene på motpartens bil. Altså, de har hatt utgifter. Men alt dette ble gjort før politiet var ferdig å behandle saken. Burde/har eg en sak, for å få gjort om noe på den forsikrings gangen som har vert? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 22, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2010 Ville tatt meg bryet med en telefon, der du sier at du er frifunnet av politiet i denne skaen, men tror neppe det hjelper. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Juli 22, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2010 Hva innebærer det at saken ble henlagt? Og hva ble du anklaget for osv? Det at det blir delt skyld betyr ikke at begge er uskyldige men at selskapet/ene kan trekke begge parter i bonus. Spesielt når begge parter har samme selskap. Da er det "alltid" sånn. Har jeg hørt ... :D :( Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg