Gå til innhold

Audi trøbbel

Ranger emnet


jonso20

Anbefalte innlegg

Hmmm. Hvor sitter skruen du justerte på? På akselen opp fra spjeldarmen midt mellom rørene til dysene?

 

audi_fuel_distrib_508c.gif

 

Du må demontere bensinfordeleren, på under siden av denne kommer denne akselenen som justerer mengden bensin som blir styrt av "luftarmen" (sensor arm nr 1). Rundt denne sitter det en slags innvendig mutter. Denne blir festet med en ytre mutter igjen. Når man løsner den ytre mutteren kan man justere den indre. Mine mistenker på hvorfor denne må justeres etter lang tid er at det sitter en pakning oppå denne indre justeringsskrue som holder justeringsakselen på et nivå der tomgangsnivået på bensininnsprøytningen er ok. Etter jævlig lang tid vil jeg tro at denne pakningen blir litt "pakket" sammen som igjen gjør at bensininnsprøytning blir noe for liten. Kan legge ut bilder seinere i dag på hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må demontere bensinfordeleren, på under siden av denne kommer denne akselenen som justerer mengden bensin som blir styrt av "luftarmen" (sensor arm nr 1). Rundt denne sitter det en slags innvendig mutter. Denne blir festet med en ytre mutter igjen. Når man løsner den ytre mutteren kan man justere den indre. Mine mistenker på hvorfor denne må justeres etter lang tid er at det sitter en pakning oppå denne indre justeringsskrue som holder justeringsakselen på et nivå der tomgangsnivået på bensininnsprøytningen er ok. Etter jævlig lang tid vil jeg tro at denne pakningen blir litt "pakket" sammen som igjen gjør at bensininnsprøytning blir noe for liten. Kan legge ut bilder seinere i dag på hva jeg mener.

 

Det vil gjøre samme nytten å justere på unbrakoskruen som sitter rett til venstre for spjeldpotensiometeret på bildet. Dette fører til at motor får mer/mindre bensin i forhold til luftspjeldets stilling, alt etter hvilken vei man skrur.

Eneste forskjellen med det du har gjort er at din justeringsmåte ikke berører spjeldpotensiometeret, kun bensindosering.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil gjøre samme nytten å justere på unbrakoskruen som sitter rett til venstre for spjeldpotensiometeret på bildet. Dette fører til at motor får mer/mindre bensin i forhold til luftspjeldets stilling, alt etter hvilken vei man skrur.

Eneste forskjellen med det du har gjort er at din justeringsmåte ikke berører spjeldpotensiometeret, kun bensindosering.

 

Men da vil luftmengde måleren være åpen? Vil ikke det igjen føre til at motoren får for mye luft da luft gjennomstrømming bli for stor? Avstanden fra kontakt punkt fra luftmengdemåler\aksel som justererer bensinsmengden er stor så da måtte jeg justere denne veldig mye og dermed en luftmengdemåler som står veldig åpen. og vil dessuten denne fjæren som sitter under luftmengde måleren klare alene å løfte aksel i bensinfordeler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår