Gå til innhold

Montere bilfløyte med bryter.

Ranger emnet

Ellricho

Anbefalte innlegg

Er det sirena til alarmen du mener? Skal du ha lyd fra denne manuelt ved å slå på en bryter?

Isåfall henter du strøm fra f.eks cd-spilleren eller annen ledning med strøm bak der, via bryteren og fram til sirena. Jordinga har du tatt, så da er det ikke mer enn det.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke verre enn det nei. Men skal du hente strøm direkte fra batteriet, må du også ha en sikring på ledningen.

Men en sånn sirene trekker veldig lite strøm, så da henter du det bare fra en av strømledningene til spilleren(ikke blå/hvit eller blå, det er remote ut fra spilleren.Rød eller gul ville jeg brukt.)

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei takk for hjelpen JChE.

Til dere som lurte på hva jeg mente, skal jeg forklare på nytt:

Når jeg snakker om fløyte tenker jeg på signalhornet som gir lyd fra seg når du trykker på rattet.

Men i bilen min har værkstedet koblet fra bryteren som er i rattet fordi alarmen gikk amok dermed også bilhornet.

Derfor tenkte jeg og koble en bryter til fløyta som skal stå i midtpanelet. Grunnen til at jeg velger og sette en ny bryter i midtpanelet og ikke koble fløyta til bryteren i rattet er fordi det virker noe mer avansert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vart litt forvirra når alarmen og vart nevnt.

Men kanskje det er greit å finne ut kva som er galt med fløyta i utgangspunktet?

Kanskje det er feil i rattet eller eit relé?

Når du skal trykke på fløyta i ein nødsituasjon, er det naturligt å trykke på rattet.

So ein bryter på siden er ikkje ein fullgod erstatning

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er tuta de har kobla ut, ville jeg dratt tilbake til verkstedet og bedt de om å koble den inn igjen, den er nemlig påbudt og de har ikke lov til å koble den ut.

Det skal heller ikke være nødvendig å koble ut bilens originale tute for å koble ut en alarm. :)

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider