Svolp Skrevet Juli 24, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2010 Hei. Fikk bytta olje og filter på min ford ka på snapdrive for en tid tilbake, ser nå at det er på tide og etterfylle og lurer på hvilke olje som jeg kan ha (viskositet) og om det er greit og blande da jeg ikke har peiling på hvilke merke snapdrive har hatt i tidlige.. Skal avgårde i morgen og snapdrive har stengt i dag så jeg får ikke ringt og spurt. har ikke tilgang til kvitteringen eller brukermanual. Takker for svar! mvh Kenneth Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VilleW Skrevet Juli 24, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2010 Castrol Magnatec B4 5W-40 evnt. 4W-40 oljen til Ford (samme olja, bare billigere :)) Siter 1988 Golf II aka. Helene Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå" Øge: "Kunne vært lengre..." Tollak: "Å?" Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svolp Skrevet Juli 24, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2010 (endret) Hei og takk for kjapt svar. Er dette den olje snapdrive bruker eller er det den som er til min ford ka? Hadde du kunne være en knupp og gi meg en link til evt biltema slik at jeg kan få riktig olje? EDIT: fant denne, er dette riktig? http://www.biltema.no/no/Bilpleie/Olje-og-Smoremiddel/Helsyntetisk-motorolje-5W403/ mvh Kenneth Endret Juli 24, 2010 av Svolp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VilleW Skrevet Juli 24, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2010 Problemet er at jeg tror den nærmeste Snap-Drive'n herfra ligger i bergen, så jeg har aldri hatt noe med dem og gjøre :P Men Mekonomen fører Castrol vet jeg :) Biltema-olje kan jeg ikke med hånden på hjertet anbefale, men sist gang jeg skjekket var det Statoil-olje på kannene deres. Siter 1988 Golf II aka. Helene Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå" Øge: "Kunne vært lengre..." Tollak: "Å?" Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svolp Skrevet Juli 24, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2010 Hei der, var innom mekonomen og tastet inn regnr på bil og der kom jo alt opp, 140kr for 1 liter castrol olje, 5W-30.. Går for den tenker jeg, dem er åpen til kl fire :-) Takk for kjapp respons! Kenneth Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VilleW Skrevet Juli 24, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2010 Så lenge de er basert på samme skoen (helsyntetisk) går det helt greit så lenge vi ikke snakker om ekstremer :) Castrol 5W-30 er jo absolutt en god olje :) Siter 1988 Golf II aka. Helene Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå" Øge: "Kunne vært lengre..." Tollak: "Å?" Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg