Gå til innhold

Bilen rister

Ranger emnet

seabiscuit

Anbefalte innlegg

Bilen min rister.

Er en Audi A6, quattro, fra 1998.

Den har nylig vært på EU kontroll der det som var galt ble fikset, og vært på service for en uke siden.

Begynte å merke ristingen da jeg lånte noen hjul. Større felg, mindre dekk. Hjulene hadde nettopp blitt avbalansert, så er nokså sikker på at det ikke er de som er problemet.

Merker ristingen godt når man kommer opp mot 90-100km/t. Kjørte litt ekstra fort her og der og merket at det ikke ristet hele tiden, bare av og til.

Tok en tur til Tyskland, og i høyere fart som ca 160 km/t og oppover kjente jeg at ristingen kom og gikk. 3 sek risting 3 sek stille osv. Ristingen er irriterende, men ikke grusom :P

Aner virkelig ikke hva det kan være... Vil ikke tro det er noen hjullager heller, da den var på service en uke før. Grunnen til at jeg ikke har merket ristingen før er vel også at jeg hadde hjul med mer dekk.

Noen som vet hva som kan være galt? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du riktige senterringer til felgene dine? Senterringer er små plastringer som er mellom felg og nav. Brukes på merkeuavhengige aluminiumsfelger for å tilpasse felgen enkelt til flere biler. Har du feil senterring/mangler senterring, vil det riste.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du riktige senterringer til felgene dine? Senterringer er små plastringer som er mellom felg og nav. Brukes på merkeuavhengige aluminiumsfelger for å tilpasse felgen enkelt til flere biler. Har du feil senterring/mangler senterring, vil det riste.

Senterringene er på plass. Disse hjulene stod nylig på en annen Audi, uten problem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider