Gå til innhold

Audi 80 coupe lykter

Ranger emnet

Christoffersen

Anbefalte innlegg

Jeg har en audi 80 coupe, 1990 modell.

Jeg har problemer med lyktene mine, det virker som selve problemet ikke ligger i lyktene selv, men i kablene. Noen som vet hvordan man burde gå frem i denne situasjonen?

Lyktene ser også ganske stusselige ut, om noen vet om andre lykter jeg kan kjøpe som passer til min bil, så hadde det vært flott å nevne :)

Dette er min første bil, kan dessverre ikke veldig mye. Vis det er noe fakta som må nevnes, så er det bare å si ifra.

Mvh Christoffersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst må du vel forklare hva problemet er og hvilke lykter det er snakk om, dessverre ingen her som er synske;)

Hvis du tenker å kjøpe stylinglykter, vil jeg anbefale http://www.partsandretards.no som er en veldig seriøs butikk med god service. Dog ikke sikker på om de leverer til Coupe, men det er verdt å sjekke.

Endret av Terjeth

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nærlyset på bilen fungerer ikke, men vis jeg setter på fjernlysene så fungerer pærene, noen som vet svaret på hvordan jeg fikser dette?

Går ut ifra du er klar over at det er to forskjellige glødetråder inni hver H4-pære, hvilket betyr at fjernlyset kan fungerer selv om glødetråden for nærlyset er brent av.

Er umulig å gi deg fasitsvaret på hvordan fikse dette. Du må måle deg frem til hvor bruddet er.

Har du sjekket sikringene? Målt om det kommer spenning ut i pluggen til pærene? Går virkelig ut ifra at du allerede har sjekket om glødetrådene for nærlysene er defekte?

Måle strømmen kan du glemme da det sier seg selv at det ikke går strøm i ledningene til nærlyset så lenge nærlyset ikke lyser!

I verste fall kan det være lysbryteren på rattstammen som er defekt.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider