Gå til innhold

Forskjell på 1,2 liters 68 og 54 hesteren?

Ranger emnet


personalutvikling

Anbefalte innlegg

  • 5 years later...

Eksosventilene er utsatt på 1,2 utgaven. Det må fagmessig sliping til, da det er hydrauliske løftere/vippearmer og da tåles ikke for mye sliping.

Alternativt kan ventilene slipes av litt på lengden for nøyaktig tilpasning av løfteren.

Jeg holder på med en slik sak nå, og håper jeg lykkes.

 

Har laget med div. låsetapper og skal skifte ventilstyringene også. Ventilene hadde klart seg, de var bare lekk (eksos). 

Sjekket også slanger til innsprøytningssystemet , og der var en sprukket slange på retutur fra innsprøytningsrailen.

 5 mm rør med slangs uten klemmer.

Bytter også simmering for veiva 48 35 10 mm.

Kjede ble byttet tidligere.

 

Kjedestrammer er litt utsatt og det fins visst nok en forbedret versjon?

 

Jeg kommer i alle fall til å rotere motoren rundt manuelt til oljetrykket kommer før jeg bruker tenningsnøkkelen. Da er jeg mer sikret mot "kjedehopp". (kjdelig hopp).

 

Disse motorene er visst nok bra under topplikket, men toppen er ikke helt topp... ifllge briskoda.com

 

Skal bli spennende om jeg får motoren til å gå bra igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår