Gå til innhold

Kjøpt en 240 stv, 89´ - Diverse spørsmål!

Ranger emnet

p10primera

Anbefalte innlegg

Kjøpt en 240 stasvogn

1989 mod

b23f motor

Jeg har noen spørsmål..

alle lysa framme virker, men ikke bak

det jeg ikke har fått til er:

Ryggelys *KAN være koblinga på girkassa*

har fått til kjørelys, strakk en ny kabell ifra sikringene ved sjåfør sia, men da virker ikke bremse lysa.

kobler jeg ut kjørelysa virker bremselysa..

gjorings feil?

han jeg kjøpte den av bytta baklyktene og etter det ville ikke noe virke lenger, han sa det var gjordings feil, men når jeg kom hjem så jeg at *gul å hvit* kabel hadde svidd opp og hele strømpa var borte. jeg fant ut at dette var til varmetrådene i bakruta. denne er da dratt ut. så har han KUTTA en svart og en grå. KAN dette være kjørelysa mine?

Venstre bakdør går ikke opp.

noe har hoppa av inni, men hvordan skal jeg få av dør trekket? når sjåfør døra er åpen så er det jo hengsler til bakdøra, men hjelper det og skru av di? døra henger jo fortsatt i låsen?

Håper på SERIØSE svar. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du kan kjøp deg Haynes boka. Den har de på Biltema. Der finner du koblingsskjema for lysene dine og beskrivelse av hvordan du tar av dør trekket.

Et tips med lysene er å måle på glødetråds varsleren. Den sitter lett tilgjengelig under rattet. Der kan du måle spenningen ut på hver kurs. Det er siste skjøt før ledningene går bakover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, for å ta av dørtrekkene bak:

1) "sprett" ut de runde plastknottene på håndtaket i døren

2) før inn stort stjerneskrujern og skru løs de to skruene

3) skru av låseknotten

4) på vindussveiven, før en finger på baksiden og press ut dekselet

5) skru av vindussveiven med stjerneksrujern

OM jeg ikke husker feil, så er dette alt.. da skal det bare være å dra ut trekket i nedkant og så løfte det opp og over låsestangen.

Motoren din er nok mest sannsynlig en B230F, LH2.4, ikke B23F

Lenke til kommentar
Del på andre sider