Gå til innhold

2stk RFD2212 HX2 + RF 1001BD

Ranger emnet

grubbel

Anbefalte innlegg

3112 har 4" spole, og tåler dobbelt så mye effekt. Nesten umulig å ødelegge, om du har nok strøm. Men den krever også mer av forsterkeren.

2112/2212 har 3" spole, og er meget solid. Passer akkurat med to slike på en BD1001. Jeg mener dette er den beste RF'en for allround bruk. Såfremst du bruker riktig forsterker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bisarre

3112 har 4" spole, og tåler dobbelt så mye effekt. Nesten umulig å ødelegge, om du har nok strøm. Men den krever også mer av forsterkeren.

jeg har klart det!hihi :p,men litt kjett at det ikke er noen som vet hvordan jeg klarte det da..hadde nok strøm og alt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm satt å prøvde å finne ut forskjellen mellom 3122 og 2122 uten helt å lykkes annet enn at 31 hadde lavere rms rateing.. lyst til å forklare mere om forskjellene bisarre? vil ikke en 1001 klare å drive 2stk 3122? tror ikke jeg skal ha flere forsterkere :p dynamoen min er ikke sååå stor ;)

har allerede 2x4" forran på head uniten, 2x6.5" bak på 2x180w egen forsterker.

per i dag har jeg lanzar vibe 12" i lukket kasse med brokoblet sony 1502SX.. ikke heelt fornøyd

tror jeg er en bassrefleks type egentlig ;) går stortsett i hiphop. Hva er 2122 best til? refleks? båndbass? åpen?

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jay

hmm satt å prøvde å finne ut forskjellen mellom 3122 og 2122 uten helt å lykkes annet enn at 31 hadde lavere rms rateing.. lyst til å forklare mere om forskjellene bisarre? vil ikke en 1001 klare å drive 2stk 3122? tror ikke jeg skal ha flere forsterkere :p dynamoen min er ikke sååå stor ;)

har allerede 2x4" forran på head uniten, 2x6.5" bak på 2x180w egen forsterker.

per i dag har jeg lanzar vibe 12" i lukket kasse med brokoblet sony 1502SX.. ikke heelt fornøyd

tror jeg er en bassrefleks type egentlig ;) går stortsett i hiphop. Hva er 2122 best til? refleks? båndbass? åpen?

Eh... Regner med at du mener 3112 og 2112...

RFR3112 er Power HX2. Den tåler 1000watt RMS, og er 2x2ohm

RFD2112 er Punch HX2. Den tåler 500watt RMS, og er 2x2ohm

RFD2212 er Punch HX2. Den tåler 500watt RMS, og er 2x4ohm

Om du skal bruke en stk 1001BD, ville jeg gått for to stk 2112, eller en stk 3112.

Om det skal spille mest mulig riktig, velger du lukket. Med en slik forsterker, spiller det høyt nok i massevis.

Skal du gå for mest mulig bråk, lager du en portet eller bandpass kasse. Øker kanskje lyden med 6dB, men det går ut over kvaliteten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bisarre

Eh... Regner med at du mener 3112 og 2112...

RFR3112 er Power HX2. Den tåler 1000watt RMS, og er 2x2ohm

RFD2112 er Punch HX2. Den tåler 500watt RMS, og er 2x2ohm

RFD2212 er Punch HX2. Den tåler 500watt RMS, og er 2x4ohm

Om du skal bruke en stk 1001BD, ville jeg gått for to stk 2112, eller en stk 3112.

Om det skal spille mest mulig riktig, velger du lukket. Med en slik forsterker, spiller det høyt nok i massevis.

Skal du gå for mest mulig bråk, lager du en portet eller bandpass kasse. Øker kanskje lyden med 6dB, men det går ut over kvaliteten...

jeg er god på å blande modellene gitt ;)

hva blir forskjell på 2112 har vel 2x2ohm spoler og 2212 har 2x4ohm? hva blir forskjellen da? tenkte å koble slik at det ble 2 ohm mot monoblokka

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider