Gå til innhold

Hvorfor vil det ikke funke

Ranger emnet

Ole-H

Anbefalte innlegg

Jah, som dere sikkert ser på subject så får jeg ikke et stereo annlegg til og fungere hos en kamerat. (Bil er en golf III)

MEHMET%20FORSTERKER.JPG

Har tatt pluss fra batteriet og lagt langs venstere side bakover. Power anetenne (skal vel være det samme som REM?) og phono ledningene har vi lagt bakover på høyere side. Power antenne ledningen skulle jo liggi sammen med plussen fra batteriet, men det får vi legge om siden en gang. Jorda har vi prøvd litt forskjellig bak.

Når dette da er koblet opp kommer bare den røde lampen (protect) på forsterkeren på. Så da tenkte vi og koble forsterkeren opp i bilen min for å så bytte ut en og en ledninge for og finne feilen.

Første feilen vi fant var plussen. Hadde alle ledningene fra bilen min på forsterkeren, utenom plussen fra bilen hans. Mener da det kom det røde lyset (protect). Men tok vi på plussen fra bilen min fungerte alt sammen.

Noen som vet hva dette kan være? Ledningen går jo rett fra + på batteriet, inn i bilen langs lista og bak til sikringsholder, også rett til forsterker.

Er ikke helt sikker på om vi fikk REM til og fungere heller... men hoved problemet er hvertfall strømmen. :mad:

Kjør hardt kjør stil, kjør VW bil...

2007 VW Golf GT

x 1998 VW Golf GTI

x 1989 VW Golf GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått fikset det nå etter jeg tok med voltmeteret ned. Folk sier at det altid er remote ut fra cd spiller, men det er det ikke! Eneste som var ut/inn der var: memory, antenne power (0,6v), pluss og jord. Var bare flaks at plussen var kobla igjennom tenninga på bilen, hvis ikke måtte vi vel ha gått innom noe annet i bilen.

Var også litt dårlig jording der, men hjalp når vi fikk pusset litt :D

Takker for hjelpen...

2007 VW Golf GT

x 1998 VW Golf GTI

x 1989 VW Golf GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bisarre

Spørs om ikke remoten din har røket da... Den skal være 12v. Men om det har blitt koblett litt mye på den, eller du har vært uheldig og kortslutte den, så kan den ryke.

sto ikke noe remote, ikke i anvisningen heller... eneste var antenne power på 0,6v

2007 VW Golf GT

x 1998 VW Golf GTI

x 1989 VW Golf GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider