Volvo 240-92 Skrevet Juli 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2010 Er det noe iq test å få fra hverandre M47 kassa? får den fanken ikke fra hvarandre... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Juli 30, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2010 Kommer abn på definisjonen av få fra hverandre... Skru av clutchus, lokket, girvelger osv er lett. Om du får ut det jævla lageret som inngående aksling sitter i, så skriv her. Brukte mange timer med banking og jævling og forskjellige avdragere uten å komme noen vei. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Juli 30, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2010 På http://www.scribd.com finner du girkassemanualen til Volvo rødblokk-kasser. Jeg har også tullet med det samme uten resultat. Heller ikke etter å ha tittet i manualen ble jeg klokere for der sto det bare noe sånt som "røsk ut inngående aksel". Var ikke avbildet noe spesialverktøy eller partytriks eller noe. Bare en som løfter ut inn og utgående aksler. Jeg tar gjerne imot en forklaring. PS! På youtube ramlet jeg over ei sjappe som selger et uttrekkerverktøy som kanskje gjør susen her. Det så ut som et dirkesett, bare at du bygde den sammen som "vanlig" trearmet innvendig avdrager. I ett eksempel ble klørne tredd inn i kulelagerbanen før armene ble hektet inn på senteret. Husker såklart ikke hva firmaet het. Men var noe tyskt eller sentraleuropeiskt noe. Sikkert like dyrt som det var presist laget. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Juli 30, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2010 jeg åpna lokket og bekka ut hele innmaten... :p på en annen kasse vippa jeg bare fram hele svineriet så lageret kom utafor huset med resten av tannhjula og faenskapet på. la på en lager av trekker fra biltema, sånn skål lignende dings. sveisa på 2 plater på hver side av den la den i pressa og pressa akslingen ut av lageret. tok meg 1 minutt :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
muren motor Skrevet Juli 30, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2010 (endret) Er det FØR den har havarert du vil åpne den? Er det etter havari, spar deg arbeidet.. Inngående aksling er renska, å alle tennene ligger som hellerissinger inni alle andre roterende deler.! Åpne dekselet oppå å sjekk først hvertfall. http://www.facebook.com/home.php?#!/photo.php?pid=141534&id=708531231 Endret Juli 30, 2010 av muren motor Siter Opel omega 2,5-96 Opel omega 2,5-96 Nr2! Opel manta-72 2,4i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
muren motor Skrevet Juli 30, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2010 Kommer abn på definisjonen av få fra hverandre... Skru av clutchus, lokket, girvelger osv er lett. Om du får ut det jævla lageret som inngående aksling sitter i, så skriv her. Brukte mange timer med banking og jævling og forskjellige avdragere uten å komme noen vei. Det er det lageret som tar kvelden først i en M47.. uten att det nødvendigvis lager mer ulyd enn vanlig i en volvo. Det ser ut som att innerringen på lageret begynner å snurre på inngående aksling, da tar sakene fort kveld! innerringen blir mer eller mindre en del av inngående aksling.. Siter Opel omega 2,5-96 Opel omega 2,5-96 Nr2! Opel manta-72 2,4i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg