Gå til innhold

Demontere M47 kasse

Ranger emnet

Volvo 240-92

Anbefalte innlegg

http://www.scribd.com finner du girkassemanualen til Volvo rødblokk-kasser. Jeg har også tullet med det samme uten resultat. Heller ikke etter å ha tittet i manualen ble jeg klokere for der sto det bare noe sånt som "røsk ut inngående aksel". Var ikke avbildet noe spesialverktøy eller partytriks eller noe. Bare en som løfter ut inn og utgående aksler. Jeg tar gjerne imot en forklaring.

PS! På youtube ramlet jeg over ei sjappe som selger et uttrekkerverktøy som kanskje gjør susen her. Det så ut som et dirkesett, bare at du bygde den sammen som "vanlig" trearmet innvendig avdrager. I ett eksempel ble klørne tredd inn i kulelagerbanen før armene ble hektet inn på senteret. Husker såklart ikke hva firmaet het. Men var noe tyskt eller sentraleuropeiskt noe. Sikkert like dyrt som det var presist laget.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg åpna lokket og bekka ut hele innmaten... :p

på en annen kasse vippa jeg bare fram hele svineriet så lageret kom utafor huset med resten av tannhjula og faenskapet på. la på en lager av trekker fra biltema, sånn skål lignende dings. sveisa på 2 plater på hver side av den la den i pressa og pressa akslingen ut av lageret. tok meg 1 minutt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det FØR den har havarert du vil åpne den? Er det etter havari, spar deg arbeidet.. Inngående aksling er renska, å alle tennene ligger som hellerissinger inni alle andre roterende deler.!

Åpne dekselet oppå å sjekk først hvertfall.

http://www.facebook.com/home.php?#!/photo.php?pid=141534&id=708531231

Endret av muren motor

Opel omega 2,5-96

Opel omega 2,5-96 Nr2!

Opel manta-72 2,4i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer abn på definisjonen av få fra hverandre...

Skru av clutchus, lokket, girvelger osv er lett.

Om du får ut det jævla lageret som inngående aksling sitter i, så skriv her. Brukte mange timer med banking og jævling og forskjellige avdragere uten å komme noen vei.

Det er det lageret som tar kvelden først i en M47.. uten att det nødvendigvis lager mer ulyd enn vanlig i en volvo. Det ser ut som att innerringen på lageret begynner å snurre på inngående aksling, da tar sakene fort kveld! innerringen blir mer eller mindre en del av inngående aksling..

Opel omega 2,5-96

Opel omega 2,5-96 Nr2!

Opel manta-72 2,4i

Lenke til kommentar
Del på andre sider