Gå til innhold

190e 1,80 1992 - Kan ikke starte bilen

amzarandi

Anbefalte innlegg

HJELP HJELP

Kan ikke starte bilen. Hadde problem med å vri bil nøkelen for å starting flere ganger men igår satt nøkelen fast og kunne ikke starte og bil rate var helt lås.

Fikk vei hjelp men klarte ikke å vri nøkele til å starte bilen og free gjøre raten.

til slutt nøkelen knekt og satt fast i låse sylenderen.

Ingen vei å ta den ut. Låse sylendren er ødelagt og må byttes MEN hvordan kan man fjerner den gamle.

Har fjernet hele dasjboret men finner ikke hvor står skruer som feste låse sylenderen.

Kan noen hjelpe meg. Kan betale om noen kan fikse den for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldingen.

Tenninglås lagt av titanium ingen måte kunne jeg gjøre noe med drillen,og en del av bor sitter inne i låsen.

Da blir din andre altenativet, bytte hele øverste deler av ratte. og kommer til å koste mye.

Vett ikke veldig vansklig tider etter ferie og mandag trenger jeg bilen til joben.

Takk for ditt råd.

Vennlig hilsen pars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det man alltid begynner med på disse, er noen kjappe rapp rett på låsen med hammer, putter i nøkkelen, og prøver å vri om, får man det til, så tar man ut låssylinderen med noen velplasserte pinner for å fri den ut, og får taki en ny låssylinder.

Har du borret i låssylinderen er nok løpet kjørt for denne metoden, men den virker ofte.

Det sitter ei klemme der den går inn i rattstamma, må få løsnet denne og sipa vekk låsetappen som holder den fast og bytte hele rattlåsen du tenker jeg.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sitter ei klemme der den går inn i rattstamma, må få løsnet denne og sipa vekk låsetappen som holder den fast og bytte hele rattlåsen du tenker jeg.

Hvor sitter Klemmen? er det en klemme med ledning på ved siden av tenningslåsen? eller den metal klemmen rund? MEN metal klemme som var festet med skuere har jeg fått løsne men forssat ratte sitte fast og tenningslåsen kommer ikke ut av ratten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den metallklemma du har fått løsna, er nok den rette siden det er den eneste i forbindelse med rattlåsen.

DEt sitter en låsetapp som holder det når låsen er låst, du må få fjernet denne på ett hvis.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har fjernet festeren og prøvd med alle makt å ta den låsen ut, men det er ikke min job.

Bilen er parkert i gata mellom 2 biler og ratten er låst .-(

Vett ikke hvordan skal NAF dra bilen ut til å ta den til verksted. Væste delen er kosnadene som får jeg på veksted.

Men Men Takk for alle hjelpen jeg fått hit til.

Om du har noe teknisk problem med PCen din da kansje jeg kan hjelpe deg med. Jeg kan mer med PC enn biler.

Med vennlig hilsen Amir

Lenke til kommentar
Del på andre sider