Gå til innhold

Lakkere mc har noen spørsmål om litt av hvert

Ranger emnet

FrankR1

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg har en mc jeg har lyst og få lakkert skikkelig.

Jeg vet dette er ett bilforum, men vi har ikke noe lakkerings forum så da får jeg spørre om hjelp her:)

Så jeg har noen spørsmål! Jeg har (prøvd)laga noen bilder i photoshop som jeg kan tenke meg og lurer på om det er mulig og få den lakkert slik jeg vil ha den? Lurer på om det er mulig å gjenskape en lik farge jeg har fått på bildene? Da tenker jeg kanskje mest på svingarmen som har en litt spesiell gullfarge.

Jeg legger ved orginal bilde av sykkelen og 2 ideer jeg har. Jeg legger også ved skinndressen jeg har for jeg vil litt at sykkelen skal matche den. Vil en vanlig bil lakkerer få til dette her?

Jeg ønsker også tips til hvordan den kanskje kan bli kulere, den må matche skinn dressen helst:) Kanskje noen andre som kan lage en photoshop av den?

takk for hjelpen om jeg får noen!:)

Frank

Blue_1024x768.jpg

SpecialEditionblackframe-1.jpg

SpecialEditionblacksdfsdfdfs.jpg

953.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg en tur innom et lakkverksted, å spør om å få se på fargeprøver der, er desverre bortimot umuligt å ta ut farger utifra bilder og dataskjermer, pga at fargegjengivningen ikke er likt med det fargen er i virkeligheten. Og se på fargeprøvene ute i normalt dagslys, å se på fargeprøver inne i lampelys gir også feil oppfatning av fargen

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ok, men om jeg gir bilde til en lakkerer vil han klare og gjenskape noe lignende som matcher bra sammen som på bilde? Om det blir litt forskjellige nyanser og slikt noe gjør ingenting så lenge alt ser pent ut og matcher!

Lurer også på om rammen og svingarmen må pulverlakkeres? Vil det finnes forskjellige gullfarger på pulverlakkering og blir det ikke tjukt og grøtete? Er litt nervøs for om jeg klarer og finne en fin lys gull farge som ikke er for mørk ved pulverlakkering!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider