torbot Skrevet Juli 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2010 Hei! Et lite spørsmål fra meg: Hvor enkelt/vanskelig er det å montere ny CD-spiller i en eldre bil, og hvordan gjør man det? Bilen er en 95- mod Opel Astra. Sitter en radio med kasettspiller i bilen nå. CD-spilleren har jeg ikke kjøpt enda. Er det "no problem" å montere en ny CD-spiller her? Er det noen mulighet for at kontakten bak på den gamle radioen stemmer overens med kontakten på den nye CD-spilleren? Jeg er helt grønn på dette her, hjelp meg. :drunk: Tips og triks mottas med takk. Jeg er absolutt ikke typen som ønsker å ha fett stereoanlegg med bass og suround osv i bilen, trenger kun en enkel CD-spiller med radio og klarer meg med det høyttalerne som er der. :blunk: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Juli 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2010 Velkommen til forumet! birthday Bilen din har såkalte ISO-kontakter, og det har også alle nye spillere, så det går greit å koble til en ny spiller. Du vil miste det eksterne displayet du har på dashbordet nå om du ikke bruker litt penger på en kompatibel spiller og et interface imellom, men det blir vel ikke aktuelt da. Du kan også få et lite problem med at radioen ikke husker innstillingene når du slår den av, men det løses enkelt ved å bytte om to ledninger på din nye spiller, noe de aller fleste spillere er klargjort for siden dette er en standard-"feil" på VAG- og Opel-modeller. Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torbot Skrevet Juli 28, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2010 Velkommen til forumet! birthday Bilen din har såkalte ISO-kontakter, og det har også alle nye spillere, så det går greit å koble til en ny spiller. Du vil miste det eksterne displayet du har på dashbordet nå om du ikke bruker litt penger på en kompatibel spiller og et interface imellom, men det blir vel ikke aktuelt da. Du kan også få et lite problem med at radioen ikke husker innstillingene når du slår den av, men det løses enkelt ved å bytte om to ledninger på din nye spiller, noe de aller fleste spillere er klargjort for siden dette er en standard-"feil" på VAG- og Opel-modeller. Hei og takk for svar! :-) Er det noe spesielt merke av CD-spillere som du vil anbefale? Tenker jeg vil bruke maks 1500 kr, hos elkjøp feks. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Juli 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2010 Pioneer og Alpine er sikre valg. Elkjøp har iallefall Pioneer Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagnusK89 Skrevet Juli 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2010 Jeg kan på det sterkeste anbefale deg å bytte ut høyttalerne samtidig, er ikke så vanskelig og koster ikke sjorta heller =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Noober Skrevet Juli 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2010 Har en passat 98' , som jeg sku bytta ut spiller og høyttalere på. Er det stort sett samme prosedyren der eller? Siter VW Passat 98' Honda CBR 125 R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rtbuggie Skrevet Juli 29, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2010 Har en passat 98' , som jeg sku bytta ut spiller og høyttalere på. Er det stort sett samme prosedyren der eller? Ja -Rtbuggie Siter her var det en gang noen vise ord, og et par prosjekter SIGNATURREGLER: http://www.bilforumet.no/faq GRATULERER Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg