Gå til innhold

For høy CO i eksosen

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Jeg har vært på EU-kontroll der bilen min satte ny all-time-high rekord på CO-innhold i eksosen. Sannsynlig årsak defekte O2-sensor(er) og/eller defekt katalysator. Såvidt jeg har skjønt er det to O2-sensorer, en i eksosmanifolden og en rett bak katalysatoren. (upstream/downstream) Er det noen forskjell på disse to sensorene eller er det samme sensor?

 

Edit: Merkeverkstedet påstår det kun er én sensor, men da tar Google feil... hva er riktig??

Endret av Dominator

-06 Dodge Durango 5.7L LPG

-88 Chevrolet Caprice Brougham

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår