Gå til innhold

biltilsynet kaller inn til visning uten å ha blitt stoppa

Ranger emnet

EVOLVE_88

Anbefalte innlegg

hei. Fikk i helga ett brev i posten om att jeg må ha bilen inn til visning hos biltilsynet. Men jeg har ikke blitt stoppa av Biltilsynet og fått påpekt noen mangler. har de lov til å bare sende en lapp om att bilen må vises uten en grunn?? Hvilke lover er det som gjelder der? Nesten å kalle det trakasering

-volvo 240 88mod 240GLE

-Turbo prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe...

Tror jeg har hørt om en eller 2 til som har fått slike lapper i posten, men vanlig er det strengt tatt ikke.

Noen som har tipsa om at du har uorginal bil?

Eller har du kjørt idiot rundt omkring og fått litt mere oppmerksomhet enn best er?

har sota framruter og senkesett da. Men skulle tru det døm skulle stoppa meg for å påpeke att det ikke er lov eller att noe må fjernes eller godkjennes før det bare sendes slik i posten. alt er helt orginalt ellers. og kjører faktisk ganske pent i forhold til enkelte andre her i bygda.

-volvo 240 88mod 240GLE

-Turbo prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok noe de har drivd med i alle år, selv før PKK kom, stikkprøver, tilfeldige kontroller, og ikke minst tips.

Kast den lappen og det blir avskiltningsbegjæring, nei, plukk av sotinga foran, og få godkjent senkesettet i samme slengen.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok noe de har drivd med i alle år, selv før PKK kom, stikkprøver, tilfeldige kontroller, og ikke minst tips.

Kast den lappen og det blir avskiltningsbegjæring, nei, plukk av sotinga foran, og få godkjent senkesettet i samme slengen.

Er nok ikke værre enn å rive film og godkjenne senken. Men så irriterende att de bare sender ut slikt uten å ha stoppa meg på forhånd. da kan de jo sende slikt om bilen feks står hjemme i en garasje, og de tilfeldigvis ser inn i den og de "tror" att det er noe ulovlig med den som dem skal ha kontroll på.

-volvo 240 88mod 240GLE

-Turbo prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke problemet utover at det er irriterende å måtte fjerne sotinga og ta seg tid og penger til visning.

Får man ett brev fra SVV om at bilen skal vises, da må man enten gjøre det, eller avskilte bilen, skjer ikke noe, vil bilen bli avskiltet ved anledning.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ring dem og spør. ingen av synserne her på forumet som kan gi deg rett svar på det der. det kan kun de som er ansvarlig for den der lappen gjøre.

Ringte inn til den lokale stasjonen. Og der svarte ei spydig dame att du har sikkert solfilm eller for brede dekk. Så er nok derfor du har fått visning på bilen. Og ho mente att det var fult lov å gjøre det slik, om det er noen som har oppservert bilen.

Tenkte om noen visste litt mere om lover og regler for ett slikt tilfelle. For er enkelte oppå den lokale trafikkstasjon som har "godkjent" biler med ekstra lys og kufangere osv, på verkstedet der de jobba før. Og nå så stopper de samme biler som de har "godkjent" og begynner å pirke. Så kan begynne å lure.

-volvo 240 88mod 240GLE

-Turbo prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte inn til den lokale stasjonen. Og der svarte ei spydig dame att du har sikkert solfilm eller for brede dekk. Så er nok derfor du har fått visning på bilen. Og ho mente att det var fult lov å gjøre det slik, om det er noen som har oppservert bilen.

Tenkte om noen visste litt mere om lover og regler for ett slikt tilfelle. For er enkelte oppå den lokale trafikkstasjon som har "godkjent" biler med ekstra lys og kufangere osv, på verkstedet der de jobba før. Og nå så stopper de samme biler som de har "godkjent" og begynner å pirke. Så kan begynne å lure.

da har de tydeligvis lov til det ;) enten så gjør du som de sier og beholder skiltene. eller så er du like vrang som dem og mister skiltene. veldig enkelt valg spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du er selv pliktig til å sørge for at bilen er i "forsvalig" stand, etter vegtrafikk loven og alle dens paragrafer

hørt om en som har fått slik lapp før, en med en rød supra. og bilen stod vist i deeler om jeg ikke husker helt feil og de trua med å komme å ta skiltene hvis han ikke viste den et par dager etter.. lett med en bil som ligger over hele garasjen....

Opel Manta SR 1971 m/ 5.0 L V12 Twin Turbo

Opel Olympia coupe m/Yamaha R1 motor

"det er viktig at det ryker og bråker"

Lenke til kommentar
Del på andre sider