Gå til innhold

gear kasse

Ranger emnet

Gou

Anbefalte innlegg

• Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg kjører med 5trins kasse på Polo`n min og har 170hk (målte hester) i min motor, aldri hatt noe problem m kassa.

En kompis av meg har en 1,6 liter blokk m 1,4 16V topp, doble webere, grennerør, kamer, justerbart kame hjul, og 100 hk NOS. m den samme kassa og det holder......

Projekt Polo

Projekt Vento

Projekt Bora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by G40Turbo

Jeg kjører med 5trins kasse på Polo`n min og har 170hk (målte hester) i min motor, aldri hatt noe problem m kassa.

En kompis av meg har en 1,6 liter blokk m 1,4 16V topp, doble webere, grennerør, kamer, justerbart kame hjul, og 100 hk NOS. m den samme kassa og det holder......

Jeg vet.... mange som får org golf 2 kasse til å holde med G60 maskin også. Poenget mitt er at kassene er ikke noe sterkere fra lupo GTI kontra vanlig GTI/16V

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nitewlkr

Jeg vet.... mange som får org golf 2 kasse til å holde med G60 maskin også. Poenget mitt er at kassene er ikke noe sterkere fra lupo GTI kontra vanlig GTI/16V

OK, men det hade vært kult å hatt 6trinns kasse da jeg selv har 3,800 omdr når jeg kjører i 110 km/h. Ganske slittsomt.

Projekt Polo

Projekt Vento

Projekt Bora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Nytt kapittel i saken - bilen måtte taues hjem av viking i går.

Begge drivakslingene løsnet på de 6 skruene inne på kassen.

Sinsykt merkelig - for de ble teitet meget godt til.

Den ene akslingen var falt helt av.... helt sykt at ikke noe var skadet ... bare satt den på igjen så var alt fint ...

Men noen som har en forklaring på hvorfor disse skruene løsnet ?

Vi skiftet ut 12 kant skruene med vanlig umbraco .. ble kjøpt på maskinforetning ... Er dette noe spesial skruer ? de skal ikke ha noe låseveske på ?

Golf 4 gti 99 mod

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man snakker om sola så skjer det, nå har kassa mi sett sinne bedre dager, og G40 kasser er ikke lett å få tak i.........Men er man m på leken må man tåle s****.

PS. skal vel ikke klage har hatt den i 5-6 år, og den har blitt brukt så det holder på bannen.

Projekt Polo

Projekt Vento

Projekt Bora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som sonick seie... var livredd for at alt skulle være knust i går.. heldigvis var det busstopp når akslingen "datt" av....

off...

håpe noen komme me svar på angående boltene....

men bilen er fine nå og det lokale VW/Audi verkstedet skal ha bilen inn og "godkjenne" arbeidet.. mao.. dei går go for bytte av gear kassen.... de ska også bytte olje på kassen og litt forskjelligt.... gratis :D

så det blir bra :)

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider