janter Skrevet Juli 30, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2010 Hei har en 75 mod corvette med 350 motor (L48) Den har begynt og skyte i forgasser, går fint på tommgang men ved litt turtall begyner den og smelle i fogasseren. Noen tips, ventiler? tenning?:thanks:thanks Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 30, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2010 Akspumpe, tette dyser, falskluft Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
244 volvo v8 Skrevet August 1, 2010 Rapporter Share Skrevet August 1, 2010 låner litt ;hva er akspumpa og hvor ligger den i gasseren?? Siter volvo no turboshit real power only http://www.bilforumet.no/200-serien/205733-244-volvo-v8-makeover-p-bilen-motor.html sveier rust og ordner småting send pm hvis du trenger det östfold:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scorpio29 Skrevet August 2, 2010 Rapporter Share Skrevet August 2, 2010 Kanskje det er timingen som er litt skjev? Siter Suzuki Baleno 1998 1,3L Mitsubishi Lancer 1995 1,8L Toyota Corolla 1994 2,0L Audi 80 1992 2,3L Ford Scorpio V6 1991 2,9L Plymouth Gran Fury 1983 5,2L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet August 2, 2010 Rapporter Share Skrevet August 2, 2010 låner litt ;hva er akspumpa og hvor ligger den i gasseren?? Akselerasjonspumpa er ei pumpe på forgasseren som gir ekstra bensin når man gir gass, ettersom bensin er tregere enn luft, så vil bilen få litt mager blanding når man gir mere gass, de finnes både som mekanisk aktiverte på gassoverføringa, og mekanisk operert+vakuumoperert. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RogerRagger Skrevet August 2, 2010 Rapporter Share Skrevet August 2, 2010 Jeg kan bare se for meg at den har litt for høy tenning at den tenner litt vel tidlig. Justere vacumet kanskje, og sjekke cam vinkelen. Og at det ikke er for liten stiftåpning. Men atageligvis at det er feil tenningspunkt. Prøv 6 eller 8 grader fortenning (nå er ikke jeg noen ekspert på gamle amerikanere, spesielt ikke corvetten, men går jo ann å prøve :):deng Siter '85 Ford Granada 2.3 V6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.