Excursion Skrevet Juli 30, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2010 Som den oppgående personen jeg er så gikk jeg over alle forsikrings papirer som jeg har. Siden det er jo en del "om å men" på en del ting. Bil/hus/båt forsikring osv. Men når jeg gikk over den bunken med papir som gjelder for s60 en så står det følgende " forsikringen gjelder ikke ved Grov uaktsom kjøring" å selvfølgelig jeg skjønner jo det. Men uhell kan jo fort skje, spesielt på vinteren når det er glatt. Da skal det lite til før man ender i grøfte vis man legger fram hjula eller bakhjulene litt feil. Men hva menes egentlig meg "Grov uaktsom kjøring" ? Jeg kjører jo temmlig rolig med den på grunn av penger å fordi den gir meg mye glede når verden går i mot meg. Tusen takk for alle svar. Mvh Trond Siter 01 BMW 320 DAT. x 09 Ford Ranger XLT x 02 Volvo S60 x 93 MB 200E x 87 MB 230E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Juli 30, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2010 generelt hard kjøring, høyfart uten å ta hensyn til omgivelser og kjøreforhold. lite påpasselig og hensynsløs kjøring uten å tenke konsekvenser. og det sier seg selv at det ikke dekkes. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Juli 30, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2010 Definisjonen av "Grov uaktsom kjøring" er nok variabelt hos selskapene.Regn dog med at ting som spinning, burning, banekjøring, offroadkjøring etc er innbefattet her. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Excursion Skrevet Juli 30, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2010 Jeg holder nok bilen min langt unna slik kjøring. Men alle kan jo ha et uhell i trafikken. Siter 01 BMW 320 DAT. x 09 Ford Ranger XLT x 02 Volvo S60 x 93 MB 200E x 87 MB 230E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keiek Skrevet Juli 31, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2010 grov uaktsom kjøring = Kjøring av idiotisk art, dvs som enver oppegående person skjønner at ikke er lur. som inkluderer f. eks drifting på E6. Ordet som må vektlegges her er GROV. En stor forskjell på uaktsom og GROV uaktsom kjøring Siter -99 Astra G sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Excursion Skrevet Juli 31, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2010 Takk for alle svar. Måtte nesten spørre siden jeg var usikker på selve definisjonen. Siden jeg har lest at nesten 80% av de som klager på forsikringene, klager på grunn av ting de ikke hadde dekkning for. Siter 01 BMW 320 DAT. x 09 Ford Ranger XLT x 02 Volvo S60 x 93 MB 200E x 87 MB 230E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
realace Skrevet Juli 31, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2010 Grovt uaktsomt som jeg har hørt er f.eks feil type dekk som vinterdekk på sommerføre, uregistrert trimmet motor og andre modifikasjoner, særlig høy hastighet i forhold til fartsgrenser og annen trafikk. Når det gjelder banekjøring så er nå tatt inn som egen post hos alle selskaper av en eller annen grunn :O) Banekjøring skjer på eget ansvar Siter 02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII 10 Mitsubishi ASX instyle+ http://www.lancerregister.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg