Gå til innhold

Volvo 940 200hk 2.3 L - tips til fete ting som kan gjøres

Ranger emnet

Eikaas93

Anbefalte innlegg

Hei!

jeg har en volvo 940 2.3L.

jeg lurte på om dere kan gi med råd til fete ting som kan gjøres med bilen ^^

info: gutt, 16 år (snart 17) 940 som undumsbil, den trenger å pimpes :D

Feks:

Svartsote vinduer

senke den

anlegg

endre fargen fra lyset, til feks: blått, der speedometeret er :)

å hvis det ikke er for mye å be om, så om det var en link til de tingene som viste hvordan man gjør det, siden jeg ikke har peilig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 months later...

svartsote ja...hvis du vil ha de mørke kan du sote så mye du bare vil med mørk sotefilm bak, men siderutene foran kan du sote max 33% (lovlig) og frontruta må være usota. senkesett kommer jo i ekstremt mange former og prisklasser, men billig senk kan f.eks være senkefjærer fra Torshovbilrekvisita (senker 40mm og koster rundt 1500- 1700kr). anlegg? eksos eller stereo? :P Eksosanlegg kan du jo trikse og mikse i størrelse, men jeg satt på 2,5" Simons fra katalysatoren og ut. det er innenfor CO2- kravene og Desibelkravet på en PKK (Eu- kontroll). men hvis du absolutt vil kan man ha 3", bare pass på at det kan subbe noe ekstremt hvis bilen er senka en del :P. endre fargen på lyset i kombi-instrumentet, da kan du jo f.eks kjøpe full diodesats fra http://www.bildioder.se (koster ca: 300kr, da får du også med pærer til panelet til aircondition). håper det hjalp ^^,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 months later...

Alle vinduene bak kan du ha 100% sot på, du kan strengt talt male dem om det er det du vil.

MEN fremme er det max 33% soting som er lovlig på sidevinduene.

Hvis politiet en gang stopper deg, og du ikke kan vise dokumentasjon på at det er under 33% på vinduene fremme, vil de be deg om å fjerne det på stedet. (kommer litt ann på humøret til snuuten) :P

Det holder forresten ikke med kvitering på at du har kjøpt sot under 33%. det må isåfall være gjort av et merkeverksted eller godkjent av biltilsynet tror jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider