tombjer Skrevet Juli 31, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2010 Hei Har nylig gått til innkjøp av en Opel Omega 2,5 V6. Bilen virker meget god å kjøre,fært lite rust og bensinforbruket er heller ikke så skremmende som jeg hadde trodd. Men jeg lurer på en ting. I kupeen er det sykt varmt.Ikke er det aircondition eller klimaanlegg i den men makan til varme? Er disse kjent for å være sånn eller kan noe være galt? Tempen ligger på litt over 90 grader bare. PS tar gjerne imot feil/mangler/barnesykdommer etc angående denne bilen. Takk på forhånd Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Juli 31, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2010 Ja, jeg og synes det er plagsomt varmt selv uten varmeapparatet på, det kommer hele tiden varm luft fra ventilene, jeg har stengt alle spjeldene inne i bilen, tror dette kommer av at sirkulasjonspumpa til varmeapparatet går ofte. Pass på at du ikke kjører over intervallen på registerreima for det er myyyye jobb å demontere toppene der om du skulle få havari. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeo Skrevet Juli 31, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2010 Svakheter ved omega og v6 Sjekk for vann i olja og motsatt. Det skal ikke være hvit guffe på oljelokket. Coil. Ikke olje rundt plugger. (toppdekselpakninger) Rust Ellers er det bare å gi gass, holdbare motorer :) Siter 1996 Omega B 3,2 Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tombjer Skrevet August 1, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2010 Regreima ble bytta på 163000.Bilen har nå gått 205000km. Vann i olja og motsatt,det er vel ikke generelt en svakhet på disse?Det er vel felles for alle bilder at topp pakningen da er gåen hvis det skjer? Åssen er det å koble opp 1000 metere på disse? Ser det er braketter til 3 stk på frontfangern men har enda ikke lykkes å finne ledningene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeo Skrevet August 1, 2010 Rapporter Share Skrevet August 1, 2010 oljekjøleren kan føre til vann i olja på disse. Da skal regreima byttes om 10 000km og det koster deg fort næmere 10 000 hvis du skal ha det gjort på verksted. Intervallet er hver 60 000km eller hvert 4. år. Siter 1996 Omega B 3,2 Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg