Gå til innhold

Rense taktrekk

Ranger emnet

slitenvolvo

Anbefalte innlegg

Jeg har fulgt med her en måneds tid eller så, og nå lurer jeg; hva er mest effektivt for å vaske vekk blåmann / svartmugg på et halvglatt men strukturert taktrekk som minner om vinyl. Mitt er også hvitt eller lys gråbeige med (skum?)polstring bak.

Jeg tok ene dørtrekket med damprenser, men vindusrens på tørkepapir gjorde samme jobb rent visuelt. Dampen gjorde ingen skade men ser for meg at salmiakk eller klorin kan bleke eller fjerne ev farge. Det er også teppetekstiler og en dørlomme nederst på dørtrekkene. De har jeg ikke rengjort enda.

Har ikke lyst på dryppende muggvann i hodet så jeg har mest lyst til å ta taktrekket ut av bilen. Hvis det ikke finnes mindre arbeidsmetoder som ikke innebærer søl da? :)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håkay, da satte jeg igang med godt mot og en tube nylon vask, samt våtstøvsuger og microfiberklut. Resultatet skal jeg ikke klage over! :D

Er dog noe for tolmodige mennesker.. noe jeg ikke er..

Så noen bilder av den verste delen av jobben:

Takluka før og etter.. vi later som om det var med vilje, sånn som skikkelige detailere bruker å gjøre :D

IMG_4803.jpg

Nærbilde av skitten.

IMG_4802.jpg

Og boorte :D

IMG_4804.jpg

Takluka var virkelig så skitten over hele.. Problemet er at det ikke så veldig skittent ut til å begynne med, rett og slett fordi alt var skittent som fy..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja:) Dette ble jo skikkelig bra det. Det er endel jobb med det, men når det ser så mye bedre ut etterpå så er det verdt slitet. :thumb

Joda, absolutt.. men som man så vidt ser på siste bildet, det er mer skitt å ta.. har bare tatt fra frontruta og til rett bak takluka.. tok meg alt for mange timer bare den delen.. Antar at det har litt å gjøre med det faktum at jeg var ellers så raus med vaskemiddelet..:tannløs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider