Gå til innhold

Service i utlandet.

Ranger emnet

hitman11

Anbefalte innlegg

Hei folkens.

Jeg er ny her inne og lurte på om noen kan svare meg på om det lønner seg å ta service på bilen sin i utlandet?

Jeg har en helt ny Ford Mondeo og skal entur til Tyskland neste sommer, lurte på å ta service der.

Er det greit i henhold til garantier og stempler i service heftet? Noen som vet om dette lønner seg? Jeg skal et sted rundt Flensburg.

Mvh Hitman11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen hit. :)

Har aldri hatt ny bil og vet ikke hvordan det fungerer med Ford-forhandler(e), men hos Møller er det vel sånn at hvertfall "mobilitetsgarantien" frafaller om man tar service i utlandet, selv om det gjøres på merkeverksted og man jo får stempel i serviceboka.

Var jeg deg ville jeg ringt og forhørt meg hos Ford for å være sikker. Aberet er og om det skjer noe i etterkant av servicen som er relatert til denne, da har jeg hvertfall erfart at Møller ikke var like velvillige på å hjelpe fikse det, når de hørte man hadde hatt den på service utenlands.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en årlig tur innom Ford her til lands for karosseri/lakkontroll. Ellers er det ingen problemer.

Men hvis det etter servicen skulle oppstå problemer, f.eks utett oljeplugg må du betale et verksted her hjemme for å fikse det.

Alle forhandlere er selvstendige bedrifter, det er ikke slik at hvis en forhandler lager et problem kan en annen fikse det vederlagsfritt

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<klippe>Alle forhandlere er selvstendige bedrifter, det er ikke slik at hvis en forhandler lager et problem kan en annen fikse det vederlagsfritt

Selvfølgelig ikke, men jeg opplevde at jeg fikk time til å fikse det først på tredje Møller jeg ringte. De to første hadde ikke tid på noen måneder liksom. Tredje stedet gjorde det faktisk gratis og samme dag, men sa med et smil at neste service burde bli hos dem. Og selvfølgelig tok jeg oppfordringen etter en så snill gest, for opplever at det i lengden "koster meg" mindre å gjøre det i nærheten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider