Gå til innhold

justering av register/montering

Ranger emnet

rgles

Anbefalte innlegg

hei.

har tatt ut motor og slipt ventiler men jeg er usikker på

hvordan jeg skal få register reimen på rett plass.

er det noen som har tegninger eller som skal fortelle meg hvordan det gjøres ang tennings merker.

jeg har bare slipt ventiler på den ene blokken så

jeg har ikke demontert alt, hvordan kommer jeg til det hjulet som skal stramme reima ?

håper noen kan hjelpe meg her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ny reim?

Der sitter det merker som skal treffe på reimhjulene, enkelt og idiotsikkert.

Skift også simmering på veiva, og sett den nye inn med pakningsement så ikke oljepumpa suger luft.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ny reim?

Der sitter det merker som skal treffe på reimhjulene, enkelt og idiotsikkert.

Skift også simmering på veiva, og sett den nye inn med pakningsement så ikke oljepumpa suger luft.

Ikke idiotsikkert hvis tannremhjul er satt på feil i forhold til kam. En god del biler så inklusive en mazda jeg har hadde de ikke tatt hensyn til det når de skiftet så de merkene var på bærtur.

Gå på imprezaforumet og be om beskrivelse. Du må kontrollere litt skal du være sikker på at du ikke raser motoren

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mazda og ford har kamdrev uten kule, der se sitter på kun kon, men det går an å sette kamdrevet på feil kam, da kan det bli surr, men er rimelig idiotsikkert her.

Idiotsikkert hvis man vet hva man holder på med ja ;) Hvis man ikke har gjort det før kan det være greit å kunne sjekke hvordan merkene sitter og i forhold til hva

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider