Gå til innhold

Defekt forsterker ?

Ranger emnet

partypulp

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg trenger litt råd fra flere håld.

+ og - på min forsterker detter av hele tiden.. Dette er greit nok.. bare sette på og skru fast igjen..

Men nå de siste gangene jeg har skrudd på + kablen har det gnistret mye..

Sikringen går heller ikke.. bare fortsetter å gnistre..

Hørte med en bilstereomontør, og han sa det mest sannsynelig er jordningsfeil inne i forsterkern..

Han sa også at jeg burde levere den dit jeg kjøpte den og eventuelt sende til produsent for feilsøking.

Har hørt andre teorier også, men er ute etter hva dere mener ?

HELP!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan vel gnistre litt når du setter på kablene, eller husker jeg feil nå? Uansett, har du problemer med at de detter ut kan du bruke strømplugger på kablene. De fleste bra bilstereobutikkene har dette. Pluggene er "U" forma og det går ett bein inn på hver side av stramme-skruene til strøminngangene på forsterkeren. (En plugg på + kabel, og en på - kabel.

Evt. bruk noe lock-tite (skruelim) på skruen for å få den til å sitte.

Funger ikke forsterkeren nå, eller er det bare gnistring ved montering som er problemet?

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Hvorfor i all verden lar du kablene dine dette ut ?? knock

2) Hvis plusskabelen/skrutrekkeren kommer borti chassiet på forsterkeren eller andre steder som er jordet så vil det gnistre..

3) Jordingsbanene i forsterkeren er lite glad i pluss/minus kabler som detter ut i alle retninger og en relativt spennende effekt kan være døde høyttaler kanaler.

4) Hvordan forsterker er dette som har så dårlige kontakter/eller er de ødelagte ??

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er kabel sko på alle ledninger og samme hvor hardt du skrur vil ikke kabelne sitte. chasie skal ikke hvere jorda, så jeg tror jordinga har kommet i kontakt med chasie inni forsterkeren. og det gnisterer ikke lite heller, det gnistrer veldig, selv når det ikke er kabler på. er en planet audio forsterker viss jeg ikke tar helt feil. snakka akkurat med en annen kar som hadde hatt lignende problem. uten grunn begynte det å gnistre og til slutt tok det fyr.

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De blir skrudd godt på.. men på en eller annen måte glir de ut av seg selv.

Jeg kan jo skønne at det vil gnistre litt jeg også.. men saken er den at det aldri har gjort det på den måten før.

Han på soundpressure sa at han trodde forsterkern hadde jordingsfeil.

Det er en PlanetAudio PA6005, og nei ikke noen synelige deler som er ødelagt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ALJ_GSi

det er kabel sko på alle ledninger og samme hvor hardt du skrur vil ikke kabelne sitte. .

Det er da ikke kabelsko på alle kabler???

Jeg måtte ihvertfall kjøpe kabelsko. Men at kablene allikevel ikke sitter går jeg med på. Men prøv lock-tite.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALJ_GSi tror jeg gjør som du sa jeg..

Ville bare høre litt rundt først.. er så jævla lei av å måtte gjøre ting flere ganger skjønner du.

Hadde problemer med en sub fra samme firma rett etter at jeg kjøpte den.

Så surt.. endelig fått det bra, så skjer sånt!

Håper en eventuell reklamasjonssak går fort..

Om ikke er jeg nødt å finne en annen "billig" forsterker som drar det jeg har bra. hinthint

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forsterkeren hadde ihvertfall ikke kjørt rundt med. Men jeg har aldri vært borte i at kablene detter ut av terminalene helt uten grunn uavhengig om kablene er påmontert kabelsko eller ikke. :rolleyes: Ligger denne løst ibagasjerommet eller noe ?? Jeg ville uansett ha levert den tilbake der hvor den ble kjøpt ! Selv på min første forsterker (en stor svett blå Jensen sak) så satt kablene fast.

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant