Gå til innhold

Min første bil! Og trenger glatt litt hjelp :O

Ranger emnet

Kolstø

Anbefalte innlegg

Hey!

Etter 2 år til havs der jeg blåste alle pengene mine på tull og full, 1 år på skole etterfølgt av enda 1 år i militæret har jeg nå , i kveld endeligt kjøpt min første bil!

Dette ble gjort under litt spontane omstendigheter der jeg egentli på kvelden barra sat og småjattet med en veninne der hun nevnte at hun måtte tidligt opp neste dag, for morens bil skulle knakkes for 1500, ergo den har skilter, så jeg ringte moren hennes og lurte om den var kjørbar og i tilfelle om jeg kunne få den for 1500 istede, ble ja til begge!

Bilen er en tysk-importert Audi 80 91modell, den er familiekjørt og ble EU-godkjent januar 2009 med 3 1er feil bare. har dermed halvt år igjen på EUen.

Eneste som egentli kan påpekes med bilen, er at i det siste har den begynnt å lage skrikelyd etter litt kjøring, som igjen er d første problemet jeg nå er ute etter å få fixet!

Etter ca 6-7min med kjøring begynte en tynn høy skrikelyd, elle en skingrende lyd om du vill, den kommer kun når dekkene er i en viss stilling virker det som, ca midt på. Viss jeg svinger litt til venstre forsvinner den momentant, viss jeg gjør det samme til høyre blir den litt høyere før den igjen forsvinner. den forsvinner også viss jeg bruker bremsen det minste, skal legges til at dette er en automatgiret bil.

Min ide er at dette er et problem laget av bremsene, spesielt siden jeg hører lyden betraktelig bedre viss jeg tar ned ruten, men før jeg går til verks vill jeg gjerne høre hva andre, langt mer erfarne synes om min beskrivelse! all hjelp vill bli motat med stor entusiasme! :D

PS. om noen har noe stylingdritt, stereodritt, eller andre effekter, send meg gjerne en privat melding! bruker helst absolutt minst mulig for høyest mulig resultat på denne med tanke på prisen på bilen! ;)

Virker ellers som veldig mye bil for pengene =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider