Gå til innhold

Min 2.4 Diesel trekker dårlig

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en 97 mod. Transporter med en 2.4 diesel som ser ut til å være i god stand. Gått 184000 km men trekker dårlig i oppoverbakkene selv om bilen er tom. I Lierbakkene mellom Drammen og Asker klarte den ikke mer enn 70 km/t og temperaturen steg. Er dette noe å gjøre med? Alle råd tas i mot med takk!

-per olaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

luft kjølesystemet, evt kontroller kjøle anlegget(termostat, kjølevifte osv)..men imed at den trekker dårlig så kan det hende at du må justere diesel pumpa, har den vanskeligheter å få start på om morgen?, fjusker den?

-Peugeot 306 (vrak) -Vw jetta(avskiltet/ble til isbil/vrak)

-Mazda 323f (vrak)-Vw passat 1.8(bruksbil)

-Opel Calibra(vrak)-Bmw 520 24v(Solgt)

-Vw caravelle (vrak)-Vw passat 2.0(prosjekt/bruksbil)

-Volvo 240GL(vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt bilen mer enn en snau uke. Virker lett å starte så langt. Fusker ikke. Litt sort røyk bak når den starter opp. Forsvinner raskt. Temperaturen steg kanskje fordi jeg giret ned til 4 gir og så til 3 gir ettersom turtallet sank mens jeg holdt gassen i bånn. Temperaturen justerte seg raskt til normalen når jeg nådde flatere parti så jeg er foreløpig ikke bekymret for tempen men jeg vil gjerne ha normal fart i bilen. Så kanskje justering av dieselpumpa er tingen? Har ikke lyst på Møller/Auto E18 før jeg vet hva som trengs.

-per olaf:vampire:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det hender at regreima blir slitt og strekker seg så får diesel pumpa en annet tid å sprute inn diesel, har hendt at det hoppet 1-2 tenner

-Peugeot 306 (vrak) -Vw jetta(avskiltet/ble til isbil/vrak)

-Mazda 323f (vrak)-Vw passat 1.8(bruksbil)

-Opel Calibra(vrak)-Bmw 520 24v(Solgt)

-Vw caravelle (vrak)-Vw passat 2.0(prosjekt/bruksbil)

-Volvo 240GL(vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider