golf-mann Skrevet August 4, 2010 Rapporter Share Skrevet August 4, 2010 God dagen. Har følgende utstyr : Kjøpte akkurat den biltema maskinen. Hva slags pads trenger jeg? Trenger pads til å ta på polish, for å ta av polish. og pads til den WAxen. hva trenger jeg? Har en 2005 golf. Lakken er relativt fin, men skal claye før jeg polerer bare for å gjøre det best mulig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet August 4, 2010 Rapporter Share Skrevet August 4, 2010 Kvifor har du ikkje kjøpt lakkrensen? Her er eit eksempel på pads til lakkrens og polish: http://www.scandicshine.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&cPath=10&products_id=77 Voksen kan du ta på for hånd. (med pad) Som f.eks. disse: http://www.scandicshine.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&cPath=5&products_id=47 For å ta av produktene bruker du mf. (mikrofiberkluter) Hugs at lakkrens og polish skal tas på eit lite område og tas av med ein gang. Voksen legger du på hele bilen og tas av når voksen er tørr. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GrimeReaper Skrevet August 4, 2010 Rapporter Share Skrevet August 4, 2010 Enig med todleif. Du bør ha lakkrensen også. Ang. mf mener jeg du trenger ca 2stk. pr. produkt og siden det ble linket til Scandicshine, linker jeg like greitt til en 6pk derfra: http://www.scandicshine.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&cPath=4&products_id=390 Regner med du har vaskehanske og tørkehandkle? PS. den shampooen du har der er noe sterk, så vil anbefale å blande den svakt eller bruke noe annet etter jobben er gjordt. Ellers vil nok holdbarheten på voksen bli noe redusert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golf-mann Skrevet August 4, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 4, 2010 Er ikke clay en type lakkrens? trodde jeg kunne bruke den istedet?.. grimereaper : jepp jeg har vaskehandske, tørkehåndkle og en mikrofiberklut. 2 stk per produkt ja. Da er det bare å krype til korset å kjøpe fler. Har faktisk sånne pads til å ta på for hånd også (4 stk). Tok ikke bilde av alt bare. Skal jeg ta på lakkrensen og waxen for hånd? Takker for svar begge to :) Men hva slags hastighet på maskina bruker man? har aldri brukt maskin før. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet August 4, 2010 Rapporter Share Skrevet August 4, 2010 Du bør nok bruke lakkrens etter claying. Clay tar vel mest ting som er utenpå lakken. Det som gøymer seg inni porer, swirls, riper osv er nok litt verre å få vekk med clayen. Som eg allerede har nevnt kan du ta voksen på for hånd. Lakkrens og polish kan du bruke maskin på. Hastigheit: Ta litt produkt på padene og spre produktet på bilen på laveste hastigheit. Er 6 høgste hastigheit? Prøv med ca 4 og finn ut kva spm fungerer greit. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golf-mann Skrevet August 4, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 4, 2010 Du bør nok bruke lakkrens etter claying. Clay tar vel mest ting som er utenpå lakken. Det som gøymer seg inni porer, swirls, riper osv er nok litt verre å få vekk med clayen. Som eg allerede har nevnt kan du ta voksen på for hånd. Lakkrens og polish kan du bruke maskin på. Hastigheit: Ta litt produkt på padene og spre produktet på bilen på laveste hastigheit. Er 6 høgste hastigheit? Prøv med ca 4 og finn ut kva spm fungerer greit. ok. Får stikke å kjøpe den lakkrensen. Skal nok kjøre på med dette til uka. Må først en tur til amsterdam :) Høres veldig tidkrevende ut alt dette her forresten. Må vel ta minst hele dagen? Takk for hjelpen! :popcorn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golf-mann Skrevet September 22, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2010 Fikk tatt bilen i helgen :) Vil bare si takk til Todleif og Grimereaper for hjelp. Kan svare meg selv på spm som jeg selv stilte over : SPM : Høres veldig tidkrevende ut alt dette her forresten. Må vel ta minst hele dagen? Svar : JA, det er tidkrevende. Tok meg 7 hele timer fra start til slutt. Begynte kl.11 på lørdag og var ferdig klokken 18. nøyaktig 7 timer ;) Prosessen : 1. Vask 2. Clay (på hele bilen) 3. Vask igjen. 4. Lakkrens 5. Polish 6. Voks Resultatet ble bra. Alle riper som man vanligvis kan se, er ikke synlige nå :tannløs: Bilen er også blank og glatt. Jeg fikk dessverre ikke tatt noen bra bilder da jeg ikke har et skikkelig kamera. Jeg prøvde å få låne et bra et av eksen, men hu skulle på konf i helgen så det rakkna. Tok noen bilder med mobilen. Jeg vet de suger, men tenkte det var bedre enn ikkeno. Etter Clay : Etter steg 1-2-3 : Er vanskelig å se forskjell på disse bildene, men er faktisk et bilde som viser litt forskjell. Sjekk ut bildene med "2.0 tdi" på seg etter clay og etter alt sammen. Er kanskje litt mindre ruglete på det siste :) Kan seff være lyset også som er bedre, men whatever. Det ble bra! :pimp Så kommer enda et spm. Hvor lenge kan jeg regne med at dette holder? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet September 22, 2010 Rapporter Share Skrevet September 22, 2010 Er vanligt å ta ein behandling høst og vår. Men kanskje må du legge på voks flere ganger viss den ikkje holder altfor lenge Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet September 28, 2010 Rapporter Share Skrevet September 28, 2010 Du trenger ikke vaske etter claying, det er bare ekstra tid på tørking som man kaster bort...men etter polish kan det være kjekt for å få vekk evt. polishstøv etc. La du bare på voks eller brukte du en sealer også? Det er også et pluss å legge flere lag med voks, bare husk å la det herde skikkelig imellom lagene. Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golf-mann Skrevet Januar 8, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2011 Du trenger ikke vaske etter claying, det er bare ekstra tid på tørking som man kaster bort...men etter polish kan det være kjekt for å få vekk evt. polishstøv etc.La du bare på voks eller brukte du en sealer også? Det er også et pluss å legge flere lag med voks, bare husk å la det herde skikkelig imellom lagene. Så det holder å bare spyle bilen etter clay da? Jeg hadde ihvertfall en del blå væske igjen på bilen etter clay, men jeg brukte altfor mye detailer. Nesten hele flaska. hehe Jeg la bare på voks. Bare et lag..så den holdt sikkert ikke så lenge. Hvilken sealer anbefaler du? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Januar 8, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2011 Eg går rett på lakkrensen etter clay. Eg clayer eit lite område og tørker væsken med mirofiberkluter etterpå. Du skal bruke masse væske ved claying. Bruker du for lite, blir det større motstand for clayen og du kan få riper Skal du ha lakkforsegler, er Duragloss 111 bra. (lagt på fattern sin bil, men ikkje sjekket holdbarheiten enno) Menzerna Powergloss er ganske ny, men har fått bra omtale hittil. (har den, men ikkje testa enno) Chemical Guys Jetseal er noken fornøyde med, men andre liker den ikkje. (eg bruker 2 lag av denne + voks over. Eg liker jetseal) Eg bruker vanligvis lakkforsegler eller voks på bilene eg polerer. Du kan legge på lakkforsegler først og voks oppå der igjen. (men ikkje omvendt) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johand6 Skrevet Mars 11, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2011 Kvifor har du ikkje kjøpt lakkrensen? Her er eit eksempel på pads til lakkrens og polish: http://www.scandicshine.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&cPath=10&products_id=77 Voksen kan du ta på for hånd. (med pad) Som f.eks. disse: http://www.scandicshine.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&cPath=5&products_id=47 For å ta av produktene bruker du mf. (mikrofiberkluter) Hugs at lakkrens og polish skal tas på eit lite område og tas av med ein gang. Voksen legger du på hele bilen og tas av når voksen er tørr. Gjelder dette all voks? At den skal stå på hele bilen til man tar den av? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandmo Skrevet Mars 11, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2011 Nei, det finnes også voks som påføres et panel, og så fjernes før den tørker. Disse kan bære ganske tunge å fjerne hvis de får tørke :) Zymöl for eksempel, har denne typen voks :) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mars 13, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2011 Gjelder dette all voks? At den skal stå på hele bilen til man tar den av? Her var det step 3 voksen eg prata om. Dei fleste voksene skal legges på heile bilen og tas av etter at den er tørka. Men det finnes unntak. (som Sandmo nevner) Er du usikker på fremgangsmåten på produktene du har, so spør. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandmo Skrevet Mars 13, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2011 Er du usikker på fremgangsmåten på produktene du har, so spør. Eller les pakningsvedlegget :) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg