Gå til innhold

Hvordan finne ut hvilke plugger som ikke tenner?

Ranger emnet

Go-carter

Anbefalte innlegg

Hei,

Har en V8 som jeg tror ikke tenner på alle pluggene. Det smeller iallefall i eksosanslegget, så enten får den for mye(noe den også gjør), og i tillegg er det antakeligvis noen løene pluggkabler/fordelerlokk. Noen reodor-felgen triks for å finne ut om en pluggkabel fungerer, eller ikke? Fått tips om å koble stroboskoplampe på hver kabel, og se etter blink, det vil jo funke :) Men noe annet?

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltema har jo en liten dings man kan koble mellom plugg og plugghette, som viser om du har strøm på pluggen eller ei. Koster ikke stort heller.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta av pluggledning til en og en tennplugg. Er det ingen endring (dårligere gange) må det være noe galt med den sylinderen.

... er risiko for støt i fingra, men jeg har gjort det mange ganger uten å få noen "karamell"

Dette vil imidlertid bare sjekke ved tomgang, uten belastning.

En 8-er går kanskje ganske pent på bare 7 sylindere på tomgang ?

Endret av Bwana

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta av pluggledning til en og en tennplugg. Er det ingen endring (dårligere gange) må det være noe galt med den sylinderen.

... er risiko for støt i fingra, men jeg har gjort det mange ganger uten å få noen "karamell"

Dette vil imidlertid bare sjekke ved tomgang, uten belastning.

En 8-er går kanskje ganske pent på bare 7 sylindere på tomgang ?

Gjorde det, og fikk TIDENES karamell ja :D hehe... Det som er litt rart er at, ja jeg fikk et godt støt, men gangen endret seg ikke... Dette var sylinder nr.1, starta uten hette på nr.2 heromdagen og da gikk den som en snekke... så lurer på om det er noe krøll med hette/ledning på nr 1. Har slitt med at opptil 5(!) av pluggene har sota, men nå virka det faktisk som alle var OK. Tror nemlig kablene er litt variable. Uansett, får nok handle inn nytt... :)

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider