Gå til innhold

Litt info om 318 -88mod?

Ranger emnet

ReWrite

Anbefalte innlegg

Min onkel, som er biloppretter har fått tak i en 318 fra 88.. 4 dørs..

Litt rust her og der og et par lister er forsvunnet fra den, og motoren ser ikke ut :)

Han skal redde denne og få den i stand etterhvert, og han lurte da på om jeg var intressert i bilen, siden jeg selv kjører VW Jetta fra 84 med div småproblemer.

Var oppe og så på den i dag og den ser forsåvidt grei ut, er en del arbeid igjen med den for og få den i orden, men det skal bli bra.

Telleverket står på 217 000km og den har stått stille i 2 år.

Han fikk bilen til og starte idag etter att han fikk tint den opp, men som sagt tidligere.. motoren ser ikke UT!

Men nok om det, det jeg vil vite er normale feil på 318 eller generellt 3 serien i dette tidsrommet.

Har ikke lyst og bytte fra en Jetta som er enkel og skru og ordne på til en 318 som blir et helvete.. hvis dere skjønner..

Og er bilen lett og style og få litt kul?

Men det aller beste er at han kanskje skal ta ut 318 motoren og sette inn en Alpina motor på 220++ hk som har kjørt fra div m3 fra samme tidspunkt, blir jo selvfølgelig bare på rette strekker da M3 har vel litt vassere bremser og understell :)

Takker for ALLE svar og setter pris på all info om 318 :)

Mvh Glenn!

Volvo 240 87 mod med B230FD fra 93! -Koseslede!

x BMW 318i 86mod - Vinterbil/Dorivogn - Solgt til ncar!

x Peugeot 405 GLI 90mod - Solgt!

x Fiat Uno Turbo 87mod - Solgt!

x BMW 318i 86mod - Solgt!

x Jetta mk2 84mod - Solgt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

318i 88mod er en fin bil. Motoren (M40) krever sitt vedlikehold, med registerreim skifte hver 40000km eller hvert 3.år. Den har hydrauliske løftere som kan tikke endel hvis den er stått lenge, og har hatt dårlig med oljeskift, evt. blitt brukt dårlig olje. Får den det stell den skal ha, går disse motorene knirkefritt 300000km. E30 karosseriet er ellers greit, som du sier har nok endel av disse litt rust nå, men metallet er av god kvalitet og pleier som regel ikke skjule noen store overraskelser. Jeg sier løp og kjøp! Har også felger til deg, som jeg hadde på min 318is E30, passer glimmers:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bullit

Det står at han kanskje skal slenge i en Alpina motor, og Quote: "Takker for ALLE svar og setter pris på all info om 318" Er han virkelig så dum og stapper i en Alpina motor på 220hk og ikke oppgraderer bremser?

Nei :)

318 bremsene er nok ikke heeelt gode til 220hk :P

Men jeg takker for svarene Bullit, det er sånne svar jeg liker :)

Har du pics av felgene og pris?

Er kapsler på bilen nå .. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

som de andre sier så er d første eg ville gjort å oppgradere bremsene.. Du setter liksom ikke i en 220hk for å ligge bakers i køen vertfall.. :D

Angående å få den kul ville eg kjørt den så kleen som mulig, litt diskre styling ( fangere, skjørt, og diskre vinge) , felger alla Borbet A, Brock B1, Azev... Muligens blå med kvite felger, d er bare lekkert d, så han så flott sa d..

-91 Bmw e36 325i Sedan

-86 Bmw e30 316 1.8l motorhavari, selgest

X golf2 gti 8v, bmw 528 e28, golf2 gl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Snurre Sprett

som de andre sier så er d første eg ville gjort å oppgradere bremsene.. Du setter liksom ikke i en 220hk for å ligge bakers i køen vertfall.. :D

Angående å få den kul ville eg kjørt den så kleen som mulig, litt diskre styling ( fangere, skjørt, og diskre vinge) , felger alla Borbet A, Brock B1, Azev... Muligens blå med kvite felger, d er bare lekkert d, så han så flott sa d..

Hvor mye koster det og oppgradere?

Er jo trommler bak på 318, det er vel rimelig dyrt og tidkrevene og ordne om til skiver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider