Gå til innhold

innstrumentlys

Ranger emnet

9omegab6

Anbefalte innlegg

96 omega b 2.0 16v...

har problemer med innstrument lysa mine.. først begynte de å blinke, men så ble det helt sort.. når jeg slår på lysbryteren blir også ute temp og klokke++ mørkt.

har skiftet alle pærene men fungerer fortsatt ikke, og sikringen er hel,, noen som vet hva som kan være feilen, eller som har vert borti det samme?

78kadett c (solgt)

96 omega b

lapplaus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt samme problem på min opel omega b 98 modell. Det som skjedde var at det kortslutta baki der. I samme kretsen så går lysene til radioen, det panelet med knapper over radioen og kjørecomputeren. Det var panelet som hadde kortslutta. Så jeg hadde på en egen bryter til instrumentbelysningen. Kobla rett på batteriet. Tok ut speedometeret, klipte av ledningen til insbelysningen og tok ledningen fra batteriet med en kabelsko rett inn på bare instrumentet. Det lyser ganske sterkt, men det er bedre enn ingenting. Ledningen til instrumentpanelet mener jeg og huske av er grå og grønn. Er ikke 100% sikker kan sjekke det i morgen. Bare kobla på et vippebryter sammen med ei sikring på 3 ampere.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
finner sikkert noe på dioder.no.. kjøpte desse på torshow.

hehe! nos ja;) nei er nokk til instrument lysa:p

okei. hvorfor har du lagt opp egen bryter til det da?

passer disse: http://autoshineshop.no/catalog/product_info.php?products_id=5749&osCsid=sa4rai2jm5l6sljgjptpqrp5i2 pærene i instrumentene på min omega b?

Endret av Danielsm

Chevrolet Malibu Classic Wagon 1979 V8 410 bhp 383 STROKER

VW caddy 1.9 TDI 2006

Lenke til kommentar
Del på andre sider