9omegab6 Skrevet August 5, 2010 Rapporter Share Skrevet August 5, 2010 96 omega b 2.0 16v... har problemer med innstrument lysa mine.. først begynte de å blinke, men så ble det helt sort.. når jeg slår på lysbryteren blir også ute temp og klokke++ mørkt. har skiftet alle pærene men fungerer fortsatt ikke, og sikringen er hel,, noen som vet hva som kan være feilen, eller som har vert borti det samme? Siter 78kadett c (solgt) 96 omega b lapplaus Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet August 9, 2010 Rapporter Share Skrevet August 9, 2010 Har hatt samme problem på min opel omega b 98 modell. Det som skjedde var at det kortslutta baki der. I samme kretsen så går lysene til radioen, det panelet med knapper over radioen og kjørecomputeren. Det var panelet som hadde kortslutta. Så jeg hadde på en egen bryter til instrumentbelysningen. Kobla rett på batteriet. Tok ut speedometeret, klipte av ledningen til insbelysningen og tok ledningen fra batteriet med en kabelsko rett inn på bare instrumentet. Det lyser ganske sterkt, men det er bedre enn ingenting. Ledningen til instrumentpanelet mener jeg og huske av er grå og grønn. Er ikke 100% sikker kan sjekke det i morgen. Bare kobla på et vippebryter sammen med ei sikring på 3 ampere. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
9omegab6 Skrevet August 9, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 9, 2010 ok! det panelet er blitt mye mørkere hor meg, så får prøve å se litt bak der! takk for info!=D Siter 78kadett c (solgt) 96 omega b lapplaus Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
9omegab6 Skrevet August 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2010 Da var det i orden! var en grå å gul ledning. gjorde det så enkelt som en strømtyv på den med ledning ut til hovedstrømmen som går til bryteren som vanligvis styrer lyset, gjennom en vippebryter. den vanlige bryteren virker igjenn etter dette da..:S Siter 78kadett c (solgt) 96 omega b lapplaus Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet August 28, 2010 Rapporter Share Skrevet August 28, 2010 Har du satt på sikring til instrumentbelysningen, det ville jeg ha gjort. 3 ampere. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
9omegab6 Skrevet August 28, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2010 nei hadde ikke sikringsholder, men skal ordne dette på torsdag Siter 78kadett c (solgt) 96 omega b lapplaus Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
9omegab6 Skrevet September 21, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2010 hihi Siter 78kadett c (solgt) 96 omega b lapplaus Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet September 21, 2010 Rapporter Share Skrevet September 21, 2010 Nice, hvilke pærer bruker du? har selv lyst på blått lys i speedometeret :D Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
9omegab6 Skrevet September 21, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2010 kjøpte noen sånne blå led pærer på torshov! men ble litt rart, for de lyser nesten bare rett frem, så må være ganske mørkt før det lyser over hele plata. men ble jo litt kult da :D Siter 78kadett c (solgt) 96 omega b lapplaus Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danielsm Skrevet September 26, 2010 Rapporter Share Skrevet September 26, 2010 rått lys. hvilken side på nettetn kan man få kjøpt pærer til instrument? hva er forresten den ekstra vippebryteren til som du har montern ved siden av lysbryteren? NOS? ;p hehe Siter Chevrolet Malibu Classic Wagon 1979 V8 410 bhp 383 STROKER VW caddy 1.9 TDI 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
9omegab6 Skrevet September 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2010 finner sikkert noe på dioder.no.. kjøpte desse på torshow. hehe! nos ja;) nei er nokk til instrument lysa:p Siter 78kadett c (solgt) 96 omega b lapplaus Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danielsm Skrevet September 26, 2010 Rapporter Share Skrevet September 26, 2010 (endret) finner sikkert noe på dioder.no.. kjøpte desse på torshow.hehe! nos ja;) nei er nokk til instrument lysa:p okei. hvorfor har du lagt opp egen bryter til det da? passer disse: http://autoshineshop.no/catalog/product_info.php?products_id=5749&osCsid=sa4rai2jm5l6sljgjptpqrp5i2 pærene i instrumentene på min omega b? Endret September 26, 2010 av Danielsm Siter Chevrolet Malibu Classic Wagon 1979 V8 410 bhp 383 STROKER VW caddy 1.9 TDI 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
9omegab6 Skrevet September 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2010 lysa mine sluttet å virke. fant ikke helt ut hvor feilen lå så koblet opp gjennom egen bryter.. er ikke het sikker om de passer, så litt små ut på bildet men går jo ann å prøve! Siter 78kadett c (solgt) 96 omega b lapplaus Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg