cha076 Skrevet August 8, 2010 Rapporter Share Skrevet August 8, 2010 har fått sperrefrist på 6 måneder for å kjøre bil før jeg var 18 år. Jeg er bare 16, og dette skjedde for en måned siden. Så nå lurer jeg på når jeg kan begynne å ta mopedlappen? må jeg vente et halvt år, også begyne på mopedlappen, eller kan jeg begyne nå, og vente med teorien til det har gått et halvt år? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cha076 Skrevet August 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 8, 2010 Noen som vet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet August 8, 2010 Rapporter Share Skrevet August 8, 2010 Ring SVV imorgen, så får du nok det rette svaret! Eller hør med kjøreskolen din! Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thelle Skrevet August 9, 2010 Rapporter Share Skrevet August 9, 2010 Du kan ikke øvelseskjøre eller ta noe som har med førerkort å gjøre før du er 18,5 år gammel. -Thelle- Siter Chrysler Voyager 3,3L V6 Irc: EFNET - #Bilforumet.net (DAT^) Thelle.org Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
uno45 Skrevet August 9, 2010 Rapporter Share Skrevet August 9, 2010 Du kan ikke øvelseskjøre eller ta noe som har med førerkort å gjøre før du er 18,5 år gammel. -Thelle- Ville da trodd han kunne tatt mopedlappen om 5 mnd jeg da. Hvis han hadde vært nødt til å vente til han er 18,5 år, har han hatt sperrefrist på mopedførerkort i 2,5 år... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thelle Skrevet August 9, 2010 Rapporter Share Skrevet August 9, 2010 Mener sperrefristen går fra du er 18 + antall mnd. Det var hvertfall det 2 kompiser fikk da de var 16. -Thelle- Siter Chrysler Voyager 3,3L V6 Irc: EFNET - #Bilforumet.net (DAT^) Thelle.org Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cha076 Skrevet August 9, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 9, 2010 Takk for svar! Fikk også nettopp svar fra ung.no: Hei Du kan gå på kurs selv om du har fått en utsettelse. Men du kan ikke kjøre opp til førerprøven før det har gått 6 mnd etter utsettelsen. Hilsen ung.no kan vell regne med at de har rett? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet August 9, 2010 Rapporter Share Skrevet August 9, 2010 Når du fyller 18 "starter" utsettelsen, så når du er 18,5 år (som det står over her) kan du begynne å KJØRE med bil, det teoretiske har du ingen sperre på, kun kjøring. Å ja, mopedlappen blir sperret 6 mnd fra den dato'n du ble tatt, men bil gjelder fra du fyller 18 år og 6 mnd fram i tid. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg