slantmaxx Skrevet August 8, 2010 Rapporter Share Skrevet August 8, 2010 hoi! da blir det nok en tråd av en som ikke har lakkert noe før... :) skal lakkere en chevrolet suburban var tanken , har tatt meg fri fra jobb så jeg kan prioritere lakkeringen 100% bilen er mørk metallic grønn og tanken var og få lakkert den bare vanlig blank svart , så ikke no fancy greier. *men trenger jeg primer på dette , eller er våtsliping grunnarbeid nok? *og så er det blitt "reparert" noen steder med no spray maling med spray klar lakk uten på , og bør det fjernes helt da eller er det nok og matte ned detta og? og hvor mye maling og lakk trenger man til dette , tanken var og bare kjøpe "lastebillakk" ? *og siste spørsmål , innside av dører og karmer , er det dumt og bare bruke spray bokser til det? bilen skal bare bli ensfarget , ikke no utstillings bil , men vil jo gjerne at det holder en stund :) på forhånd takk! Siter ford granada 2.3 automat - 83 ...kunne tenkt meg en Sub med 6.5TD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig73CamaroZ28 Skrevet August 8, 2010 Rapporter Share Skrevet August 8, 2010 (endret) For det aller første, bare vær forberedt på at blanksvart er en av de aller verste, om ikke DEN aller verste fargen å lakkere med tanke på at absolutt allt av dårlig grunnarbeid kommer til syne. Iallefall om du får lakken skikkelig blank som den skal være.. Men om du ikke har så høye krav til at ujevnheter og slipespor kommer til syne i skinnet av lakken så gjør det vel kanskje ikke så mye?! I motsatt fall, siden du aldri har lakkert en bil før så vil du iallfall få fin trening;) Det er jo også en mulighet å ta allt grunnarbeidet så nøye som du gidder og klarer, så sprøyte bilen blanksvart for deretter å gå over for å ta allt det som kommer til syne før du våtsliper, vasker og sprøyter bilen på nytt.. Blir jo endel ekstra lakk, men du sparer til gjengjeld masse tid på å finne småbulker.. For de VIL komme til syne med blanksvart, selv bulker som "aldri har vært der" kommer til syne! :deng :drunk: :polish: Er det lakkert med sprayboks på bilen fra før så ville jeg prøvd å forseglet dette med en egnet grunning for den lakken du skal bruke, evt slipefyller. Regner med det går fort med 4liter lakk på en Suburban, muligens mer. Skal du lakkere inni dørene er det jo en fordel å maskere døråpningene inn til kupeen med plast og ta dette før du lakkerer bilen utvendig. Da slipper du hodebry med å maskere hele bilen utvendig eller få lakkstøv over hele den blanke bilen etterpå. Inni dørene holder det sikkert at du bare matter ned, men husk å vaske rent før du lakkerer. Ellers kan du risikere at det bare flasser av igjen. Om man er usikker på om lakken man skal bruke vil reagere på lakken som er under, (tenker på disse flekkene som er reparert) så kan du jo prøvesprøyte et tynt strøk over og la det herde for å finne ut om lakken koker. Endret August 8, 2010 av Stig73CamaroZ28 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slantmaxx Skrevet August 11, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2010 takker for svar.. hmm lurer på om man kansje bare skal gå for fargen som er der i stedefor og lakke opp skikkelig istede bare nedre halvdel av bilen i stede.. ser at det fort kan bli trøblete med hell lakkering da man ikke har skikkelig plass og stå og så. men takk for tipset med forsegling av tiligere jobb :) Siter ford granada 2.3 automat - 83 ...kunne tenkt meg en Sub med 6.5TD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg