egiljan Skrevet August 8, 2010 Rapporter Share Skrevet August 8, 2010 Vår (min kones!) Ignis 2000 mod har den uvanen at den plutselig "kutter" under vanlig kjøring; starter med et par juksetak, og så er det full stopp. Høyst ubehagelig når man ligger på E18 med midtdeler og trailere på alle kanter! Det første man ser er at varsellampen for startsperren lyser og jeg mistenker at denne slår inn på et eller annet vis (noe verkstedene sier er umulig, og at de likeledes er umulig å fjerne denne helt). Den tenner overhode ikke når man prøver å starte med en gang, men lar seg starte etter noen minutters venting (stopper da gjerne etter kort tid). Vi kjøpte bilen brukt for et drøyt år siden på merkeverksted, og hverken de eller andre har klart å fikse problemet. Feilen oppstår først når bilen er skikkelig varm, og da under alle typer kjøring. Bilen har kun gått ca 80 000 km. Noen som har støtt på lignende problemer på denne eller andre biltyper? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet August 8, 2010 Rapporter Share Skrevet August 8, 2010 CKP eller CMP sensor høres det ut som, men sjekk også bensinpumpe med relè, startsperrelampa tenner vel når tenning er på og motor slukket, startsperrekretsen er vel kun aktiv ved start svidt jeg vet. Dette er vel også en bil som er tvilling med bl. annet Opel Agila(??), eller er det modellen som er tvilling med subaru justy? Uansett så er ikke dette ett vanlig problem, har skrudd en del ignis ettersom jeg jobba noen år som mekaniker på Suzuki(og subaru og Nissan), det jeg har vært borti på disse er stortsett kjørelystrøbbel, hjullager og kjøleviftetrøbbel, ellers veldig lite feil. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet August 8, 2010 Rapporter Share Skrevet August 8, 2010 Har hørt om problemet på noen Liana. Annen bil/motor, men nøyaktig samme symptomer. Skift av veivakselføler var løsning på dem Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egiljan Skrevet August 16, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 16, 2010 Hei Einar og Mondeo; takk for svar. Jeg har lest meg opp litt i mellomtiden, og dette høres vettugt ut i forhold til andre lignende problemer/løsninger jeg har sett. Finner det litt underlig at ikke verkstedene har antydet noe slikt. Ignisen er forøvrig tvilling med Justy (ihvertfall nyere modeller) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim Skrevet August 16, 2010 Rapporter Share Skrevet August 16, 2010 Jeg har også hørt om bil med nøyaktig samme symptom, en opel corsa da men der var også veivføleren synderen :) Siter w124 300E Sportline 1992 Mod. w211 200cdi 2007 Mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kristianbil Skrevet Mai 23, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2014 Hei! Jeg prøvekjørte en Ignis 2000-modell i dag, som hadde akkurat dette problemet. Bilen har stått i ro i 5 mnd... Fant du ut av feilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet Mai 24, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2014 Tipper han byttet veiv sensor så var alt iorden. Typisk feil Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg