srheim Skrevet August 9, 2010 Rapporter Share Skrevet August 9, 2010 Hei. Lurte bare på om det var noen som viste hva straffen for å snike seg forbi autopass bommene uten å betale? Har begynt med dette helt siden jeg så en som gjorde det, så hadde vært kjekt å vite hva en eventuell straff er. Tu. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dj-vega Skrevet August 9, 2010 Rapporter Share Skrevet August 9, 2010 De tar bilde av bilen, og sender regninga i posten. Og mulig med et straffebegyr eller lignende... Siter Mvh dj-vega Prosjekt; Kia Sportage 95` <--- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Auda Skrevet August 9, 2010 Rapporter Share Skrevet August 9, 2010 Hei. Lurte bare på om det var noen som viste hva straffen for å snike seg forbi autopass bommene uten å betale? Har begynt med dette helt siden jeg så en som gjorde det, så hadde vært kjekt å vite hva en eventuell straff er. Tu. Nå lurer jeg veldig på hvordan du sniker deg forbi altså. Sånn helt seriøst, for jeg bor også her i Trondheim. :) Siter URS4(Outlaw) A6 2.7T(Murdered) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet August 9, 2010 Rapporter Share Skrevet August 9, 2010 De tar bilde av bilen, og sender regninga i posten. Og mulig med et straffebegyr eller lignende... Spørsmålet hans var om han kjører på et fortau e.l, en blir ikke tatt bilde av da. Derimot ved ugyldig passering blir man fakturert for passeringen + 300 kroner i straffegebyr pr. passering. Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bilpleie Gærning Skrevet August 9, 2010 Rapporter Share Skrevet August 9, 2010 Spørsmålet hans var om han kjører på et fortau e.l, en blir ikke tatt bilde av da. Derimot ved ugyldig passering blir man fakturert for passeringen + 300 kroner i straffegebyr pr. passering. Dette kan jeg bekrefte :tannløs: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodus Skrevet August 9, 2010 Rapporter Share Skrevet August 9, 2010 Kjør over 170 så reagerer den ikke;) Siter 04 Opel combo 1.7di Opel rekord c caravan 1700 Vespa bravo vw golf 2.0i stv(skrotet) vw vento 1.9tdi(skrotet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gooner87 Skrevet August 9, 2010 Rapporter Share Skrevet August 9, 2010 Så en bil kjøre i motsatt kjørefelt for å slippe å betale. Vet ikke om dette stemmer, noen som kan bekrefte det?(mener småveier hvor det er satt opp autopass) for eks. ved Trosterud i Oslo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
realace Skrevet August 9, 2010 Rapporter Share Skrevet August 9, 2010 Så en bil kjøre i motsatt kjørefelt for å slippe å betale. Vet ikke om dette stemmer, noen som kan bekrefte det?(mener småveier hvor det er satt opp autopass) for eks. ved Trosterud i Oslo. Kjenner en som brukte motsatt felt en stund. En dag sto politiet og ventet på han og ble belønnet med førerkortbeslag for uforsvarlig kjøring og fikk senere en bot på 9000. Bomveiselskap melder fra til politi hvis de ser noen prøver å kjøre motsatt. hvis ikke filmene viser bil og nummer så kan de se etter mønster og velge å vent på bilen en dag hvis det fortsetter. Politiet er veldig streng på slik kjøring og dessuten er det ikke en fotoboks så om man kjører over 170 så fungerer den fortsatt. Lysene blinker bare 60% gangene jeg passerer, men på nettet er det tydlig at de får med seg hver eneste en. Mvh Siter 02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII 10 Mitsubishi ASX instyle+ http://www.lancerregister.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasK Skrevet August 9, 2010 Rapporter Share Skrevet August 9, 2010 Dette kan jeg bekrefte :tannløs: Særdeles morsom spøk. Holdt på å få hjerteinfarkt nå.. :deng Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet August 10, 2010 Rapporter Share Skrevet August 10, 2010 Er vel ingen straff, annet enn den straffen du får for eventuelle lover du måtte bryte for å snike deg rundt. Mao avhenger det av hva du gjør. (I Oslo finnes det ihvertfall flere plasser der det er mulig å komme rundt bommen på helt lovlig vis). Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gooner87 Skrevet August 10, 2010 Rapporter Share Skrevet August 10, 2010 Nå har jeg snakket med en kompis som ble tatt for dette ifjor. Han fikk 12000kr i bot og mistet lappen for 6 måneder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
realace Skrevet August 10, 2010 Rapporter Share Skrevet August 10, 2010 Er vel ingen straff, annet enn den straffen du får for eventuelle lover du måtte bryte for å snike deg rundt. Mao avhenger det av hva du gjør. (I Oslo finnes det ihvertfall flere plasser der det er mulig å komme rundt bommen på helt lovlig vis). Mange plasser har dobbel sperrelinje mellom så da har man lite å klage på hvis man blir tatt.. Mvh Siter 02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII 10 Mitsubishi ASX instyle+ http://www.lancerregister.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet August 12, 2010 Rapporter Share Skrevet August 12, 2010 Leste en sak i media om noen nye bommer ... på Jæren? Husker ikke, mener det var Rogaland. Der har de som en konsekvens satt opp kameraer som dekker den motgående fila og/eller begynt med de allerede nevnte politikontroller. De nevnte spesielt en passering som står midt på ei strekke hvor det er lettvint å legge seg over. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bilpleie Gærning Skrevet August 21, 2010 Rapporter Share Skrevet August 21, 2010 Særdeles morsom spøk. Holdt på å få hjerteinfarkt nå.. :deng Hva er det du griner etter? Om du ikke skjønte det jeg skrev så kan jeg fortelle deg hva jeg mente. Jeg passerte en autopass stasjon i Namsos og hadde verken kort eller penger på meg så jeg tengte "jaja, de sender sikkert regning i posten" og joda, de sender regning....bare med en "bot" på 300kr i tillegg..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodus Skrevet August 22, 2010 Rapporter Share Skrevet August 22, 2010 har fått et par sånne "bøter" du får en regning på 320kr eller noe...det er alt... Siter 04 Opel combo 1.7di Opel rekord c caravan 1700 Vespa bravo vw golf 2.0i stv(skrotet) vw vento 1.9tdi(skrotet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg